First Hotel Örebro
Visa priser
Gillar du att spara pengar? Vi söker igenom upp till 200 webbplatser för att hitta de lägsta priserna
Hotel Royal(Örebro)
  • Restaurang
Clarion Hotel Örebro(Örebro)
FiltreraAlla språk
Omdömet skrevs oktober 31 2016

Bodde i ett superier twinroom som var mycket fräscht. Säng och kuddar var perfekt. Frukostbuffén var mycket bra, lagom mycket att välja på. Hotellet ligger centralt i Örebro och det var gångavstånd till affärer och restauranger. Rummet hade balkong ut till innergården som på sommaren nog är jättemysig. Trots det centrala läget stördes vi inte alls av trafik eller oväsen. Det enda vi kan "klaga" på var små duschhanddukar och att det var lyhört.

• Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Omdömen sammanställs i samarbete med FirstHotels.com
Tack lgL7651NJ
Omdömet skrevs oktober 24 2016

Vi bodde i hotellet svit en natt och den kan vi verkligen rekommendera. Sköna sängar, stort utrymme, egen bastu och bubbelpool och en skön utsikt över andra hus. Bra frukost och trevlig personal både i receptionen, städ och frukost. Läget är centralt och bra nära till det mesta. Bra och trevligt hotell!

• Bodde här: September 2016, reste som ett par
Tack LennySverige
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömetSvarade oktober 26 2016

Hej och stort tack för din fina recension. varmt välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs oktober 24 2016

Mindre hotell men trots detta en underbart stor svit med både bastu och bubbelbadkar på rummet.

Plus:
Storleken på sviten
Bekväm bastu
Stort badrum
Sittgrupp
Tyst rum
Väldigt god frukost

Minus:
Trots att det är en dubbelsäng så är det två separata madrasser dvs stor glipa mellan
Medelstort bubbelbadkar
Liten hiss

• Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
1  Tack Peter L

Hej och tack för din recension och vi är glada att ni trivdes hos oss. Vi ser över byte av bäddmadrass till en hel. Välkomna tillbaka!

Omdömet skrevs oktober 10 2016

Centralt och trevligt hotell. Rummen var fräscha med mycket sköna sängar. Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam. Frukosten serverades i källaren men helt ok ändå och där fanns allt man vill ha till frukost.

• Bodde här: Oktober 2016, reste med familjen
Omdömen sammanställs i samarbete med FirstHotels.com
Tack jennywI8795BG

Tack för din fina recension och varmt välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs oktober 9 2016 från mobil enhet

Trevlig personal, men det var väl det ända som var bra. Rummet var litet och luktade illa, badrummet behövde en uppgradering, det fanns heller ingen papperskorg på badet och toalettpapperet var som sandpapper så vi gick ut och köpte eget då de inte kunde erbjuda oss något mjukare. Badrummet var inte rengjord och vi plockade bort hår från duschen. Mina händer kliade av tvålen som torkade ut huden och det fanns inga små flaskor med body lotion, schampo, balsam etc. Det var stökigt hela kvällen då det ekade i gatan när folk festade utanför. Det var sopor, gamla broschyrer, under sängen. Det fanns inga kuddar att sova med, bara fyra små fyrkantiga soffkuddar. Frukosten var väldigt enkelt för en vanlig Svensson och för oss veganer var det inte alls mycket att välja på men personalen var som sagt snälla och sprang ut och köpte soya yoghurt till oss. Vi kommer dock inte tillbaka tyvärr.

Bodde här: Oktober 2016, reste som ett par
Tack BuffySiki
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömetSvarade oktober 10 2016

Hej och tack för din recension. Vi beklagar naturligtvis att rummet inte var ordentligt städat och vi hade gärna bytt rum eller gjort en extra städning om ni sagt till i receptionen vid incheck.
Vi är ett miljöcertifierat hotell och är därför noga med att våra hygienartiklar, toalettpapper osv är miljömärkt och oklorerat.
Angående vår frukost får vi mycket beröm för den, som du kan läsa på våra övriga recensioner, vi har dock inte så mycket veganskt på buffén som standard. Många gäster ringer däremot till oss innan ankomst så vi får en chans att utöka utbudet vad gäller vegetariskt, veganskt, olika allergier etc. Vi försökte ändå hjälpa er så gott det gick och vår personal gick och handlade till er. Om ni önskar ytterligare kontakt med oss så får ni gärna kontakta vår hotellchef Sussie Ax