Vi stöder följande webbläsare:
Är du ute efter de lägsta hotellpriserna? Då har du kommit till rätt ställe. Vi kontrollerar över 200 webbplatser åt dig.

“Skön säng!” 4 av 5 bubblor
Omdöme om First Hotel Örebro

Bästa priser för
Ange datum för att hitta de bästa priserna
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 3 sidor till!
First Hotel Örebro
Rankad som nummer 4 av 16 hotell i Örebro
Örebro, Sverige
1 omdöme
“Skön säng!”
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 31 2016

Bodde i ett superier twinroom som var mycket fräscht. Säng och kuddar var perfekt. Frukostbuffén var mycket bra, lagom mycket att välja på. Hotellet ligger centralt i Örebro och det var gångavstånd till affärer och restauranger. Rummet hade balkong ut till innergården som på sommaren nog är jättemysig. Trots det centrala läget stördes vi inte alls av trafik eller oväsen. Det enda vi kan "klaga" på var små duschhanddukar och att det var lyhört.

Tack lgL7651NJ

158 omdömen från resenärer

Se omdömen för
Betygsöversikt
    4 av 5 bubblor
    4 av 5 bubblor
Tips från resenärer hjälper dig att välja rätt rum.   Rumstips (7)
Datum | Betyg
23 omdömen
10 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 3 hjälpsamhetsröster
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 24 2016

Vi bodde i hotellet svit en natt och den kan vi verkligen rekommendera. Sköna sängar, stort utrymme, egen bastu och bubbelpool och en skön utsikt över andra hus. Bra frukost och trevlig personal både i receptionen, städ och frukost. Läget är centralt och bra nära till det mesta. Bra och trevligt hotell!

• Bodde där i September 2016, reste som ett par
Tack LennySverige
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömet, oktober 26 2016
Hej och stort tack för din fina recension. varmt välkomna tillbaka!
19 omdömen
7 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 9 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 24 2016

Mindre hotell men trots detta en underbart stor svit med både bastu och bubbelbadkar på rummet.

Plus:
Storleken på sviten
Bekväm bastu
Stort badrum
Sittgrupp
Tyst rum
Väldigt god frukost

Minus:
Trots att det är en dubbelsäng så är det två separata madrasser dvs stor glipa mellan
Medelstort bubbelbadkar
Liten hiss

• 3 av 5 bubblor
1 Tack Peter L
Hej och tack för din recension och vi är glada att ni trivdes hos oss. Vi ser över byte av bäddmadrass till en hel. Välkomna tillbaka!
Kalmar, Sverige
2 omdömen
4 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 10 2016

Centralt och trevligt hotell. Rummen var fräscha med mycket sköna sängar. Personalen var väldigt trevlig och hjälpsam. Frukosten serverades i källaren men helt ok ändå och där fanns allt man vill ha till frukost.

• Bodde där i Oktober 2016, reste med familjen
    • 3 av 5 bubblor

Tack jennywI8795BG
Tack för din fina recension och varmt välkommen tillbaka!
Orsta, Norge
10 omdömen
2 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 9 2016 från mobil enhet

Trevlig personal, men det var väl det ända som var bra. Rummet var litet och luktade illa, badrummet behövde en uppgradering, det fanns heller ingen papperskorg på badet och toalettpapperet var som sandpapper så vi gick ut och köpte eget då de inte kunde erbjuda oss något mjukare. Badrummet var inte rengjord och vi plockade bort hår från duschen. Mina händer kliade av tvålen som torkade ut huden och det fanns inga små flaskor med body lotion, schampo, balsam etc. Det var stökigt hela kvällen då det ekade i gatan när folk festade utanför. Det var sopor, gamla broschyrer, under sängen. Det fanns inga kuddar att sova med, bara fyra små fyrkantiga soffkuddar. Frukosten var väldigt enkelt för en vanlig Svensson och för oss veganer var det inte alls mycket att välja på men personalen var som sagt snälla och sprang ut och köpte soya yoghurt till oss. Vi kommer dock inte tillbaka tyvärr.

Bodde där i Oktober 2016, reste som ett par
Tack BuffySiki
SussieAx, Chef på First Hotel Örebro, svarade på det här omdömet, oktober 10 2016
Hej och tack för din recension. Vi beklagar naturligtvis att rummet inte var ordentligt städat och vi hade gärna bytt rum eller gjort en extra städning om ni sagt till i receptionen vid incheck.
Vi är ett miljöcertifierat hotell och är därför noga med att våra hygienartiklar, toalettpapper osv är miljömärkt och oklorerat.
Angående vår frukost får vi mycket beröm för den, som du kan läsa på våra övriga recensioner, vi har dock inte så mycket veganskt på buffén som standard. Många gäster ringer däremot till oss innan ankomst så vi får en chans att utöka utbudet vad gäller vegetariskt, veganskt, olika allergier etc. Vi försökte ändå hjälpa er så gott det gick och vår personal gick och handlade till er. Om ni önskar ytterligare kontakt med oss så får ni gärna kontakta vår hotellchef Sussie Ax
Malmö, Sverige
19 omdömen
7 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 7 2016 från mobil enhet

Stannade två nätter. Hade bokat ett enkelrum som var i minsta laget men det fungera helt tillfredsställande.
Frukosten var riklig och smakade fantastiskt gott. Den serverades i en källarlokal men ljudnivån var detta till trots helt acceptabel.
Vänlig och hjälpsam personal.

Bodde där i Oktober 2016, reste i arbetet
Tack Ljubban
Tack för din fina recension och varmt välkommen tillbaka till oss.
Stockholm
11 omdömen
6 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 1 hjälpsamhetsröst
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 5 2016 från mobil enhet

Jättefint rum! Rymligt med fåtöljer så man slapp sitta i sängen. Smart garderobslösning! Luktade urin på badet varje gång man duschade dock. Hoppas dem har fixat det. Trevlig frukost men lite dåligt kvällsutbud om man är hungrig och inte vill gå ut. Mycket trevlig personal!

Bodde där i Juli 2016, reste med familjen
Tack StockholmsSommar
Hej och tack för din recension, vi beklagar lukten i badrummet och har sett över det. Vi har även utökat utbudet i vår lobbybar med mer varma hemlagade rätter till försäljning. Varmt välkommen tillbaka till oss!
Sverige
42 omdömen
24 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 6 hjälpsamhetsröster
5 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 3 2016

Vi hade bokat en svit genom secret Escapes och det var en fantastisk svit. Frukt, choklad å mousserande vin på rummet. Bubbelbad och egen bastu, helt underbart skönt. Minuset är att man inte hade hel bäddmadrass och att hissen inte alltid fungerade på grund utav att dörren stod lite på glänt på någon våning. Frukosten var helt ok. Ett hotell vi gärna återkommer till.

Tack Pluttina111
Tack för er fina recension och ni är vamt välkomna tillbaka till oss!
207 omdömen
18 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 32 hjälpsamhetsröster
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs oktober 2 2016 från mobil enhet

First Hoel Örebro är ett enkelt men funktionellt hotell. Hotellet ligger lite bortanför det mest frekventerade stråket. Rummen är små men fräscha. Heltäckningsmattan känns dock lite daterad. Trevlig personal. Frukosten serveras i källarplanet. Inte så trevlig lokal men frukosten är OK.

Bodde där i Oktober 2016, reste i arbetet
Tack Stephan C
40 omdömen
17 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 10 hjälpsamhetsröster
3 av 5 bubblor Omdömet skrevs september 28 2016 från mobil enhet

Enkla men fräscha rum. Badrummen skulle behöva renoveras. En liten hiss som nåddes via halvtrappa gjorde det lite bökigt att ta sig fram. Bra frukost och centralt läge. Trevlig personal som hjälpte till med det mesta.

Bodde där i September 2016, reste med vänner
Tack Cecilia K
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Örebrohotell
0.4 km bort
Behrn Hotell
Nr 6 av 16 i Örebro
4.0 av 5 bubblor 103 omdömen
Visa priser

Besökt First Hotel Örebro? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om First Hotel Örebro

Verksamhet: First Hotel Örebro
Adress: 24 Storgatan, Örebro 703 61, Sverige
Region: Sverige > Örebro län > Örebro
Bekvämligheter:
Bar/lounge Affärscenter med tillgång till internet Fitnesscenter med gym/träningsrum Gratis frukost Kostnadsfritt höghastighetsinternet (WiFi) Sviter
Typ av hotell:
Rankad som nummer 4 av 16 hotell i Örebro
Prisklass (per natt): 803 kr - 1 375 kr
Hotellklass:3,5-stjärnigt — First Hotel Örebro 3.5*
Antal rum: 71
Hotellets officiella beskrivning:
First Hotel Örebro är ett centralt beläget hotell i Örebro. Hotellet ligger en kort promenad från både tågstationen och slottet. Alla våra 71 rum är unikt inredda och designade i klassisk och modern stil. Våra två sviter har privata relaxavdelningar. Besökare i Örebro kan roa sig i ett av Europas ledande äventyrsbad och stadens friluftsmuseum. Vi erbjuder även konferenspaket i samarbete med Örebros två ledande kongresscenter. First Hotel Örebro är miljöcertifierat av Svensk Miljöbas. ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Booking.com, Hotels.com, Expedia och Priceline så att du tryggt kan boka med First Hotel Örebro. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?