Spara
Höjdpunkter från omdömen
Örebros motsvarighet,

Ett mycket trevligt och mysigt område i Örebro med gamla hus och andra byggnader som flyttats hit ... läs mer

Marie-Louise K
Mariestad, Sverige
Fint

Gick en promenad utmed Svartån bort till Wadköping. Både promenaden dit och Wadköping var jättefint ... läs mer

Omdömet skrevs 15 augusti 2021
brittan55
Linköping, Sverige
Läs alla 316 omdömen

Omdömet skrevs 29 oktober 2020

Ett vackert och mysigt område att strosa runt på. Intressanta byggnader. Trevlig handelsbod och fint kafé.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
2  Tack Kristin N
MariaG14344, Chef på Wadköping Open Air Museum, svarade på det här omdömetSvarade 17 maj 2021

Tack för ditt omdöme och välkommen igen!

Omdömet skrevs 21 oktober 2020

Fint ställe att strosa runt på och kanske köpa något från en hantverksbutik eller något kulinariskt från The House of Taste (Butiker med namnet "The house of taste" fanns det fullt av på medeltiden...)

Båda fiken är bra. En har också lagad mat som vi ätit av vid ett tillfälle och det var mycket gott.

Datum för upplevelsen: oktober 2020
Tack itto99

Tack för ditt omdöme! Roligt att du uppskattar våra butiker och caféer.

Omdömet skrevs 5 september 2020

Vi promenerade runt här och tittade på alla gamla byggnaderna, roligt att läsa om dem som levt och bott i de olika husen. En del hantverkare visar vad de gör i sina olika lokaler. Finns flera ställen att äta eller fika på. God lösglass köpte vi och satt på en bänk i solen och åt den. Finns också en del som är trevlig för de mindre barnen dde kan även gå en promenad och leta upp olika djur och fylla i en tipsrad.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack gunillasb
MariaG14344, Chef på Wadköping Open Air Museum, svarade på det här omdömetSvarade 30 september 2020

Tack för ditt omdöme. Roligt att du uppskattade området och våra olika verksamheter. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 5 september 2020

Mysigt att promenera runt och se alla byggnader. Även trevligt med informationsskyltar som fanns där det stod om folk som hade levt i de olika husen. Flera ställen att äta el. fika på fanns det också. Även god lösglass. En del hantverkare visade upp sig i sina verkstäder.
En liten del för barn fanns också.

Datum för upplevelsen: augusti 2020
Tack 789gunillas

Tack för ditt omdöme, roligt att du uppskattade besöket hos oss. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 24 augusti 2020

Ett ganska litet men trevligt och barnvänligt utomhusmuseum. Stannade till för att fika med familjen och vi var alla nöjda med besöket. Barnen tyckte särskilt om stallet som erbjöd mycket lek. Den minsta tyckte också att det var spännande med de trädjur som var uppställda här och var. Bageriet var i sig värt en omväg medan några av de andra butikerna var väl dyra och fulla av krimskrams. Läget med alla de gamla husen invid Svartån är väldigt mysigt.

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack jensa1978
MariaG14344, Chef på Wadköping Open Air Museum, svarade på det här omdömetSvarade 26 augusti 2020

Tack för ditt omdöme och vad roligt att ni alla var nöjda med besöket hos oss!
Välkommen åter!