Spara
Höjdpunkter från omdömen
Wadköping

Litet, välhållet område som påminner om forna tider. Här är välhållna trä-låghus med handelsbodar ... läs mer

Omdömet skrevs i går
DanielForssell
Borås, Sverige
från mobil enhet
Örebros motsvarighet,

Ett mycket trevligt och mysigt område i Örebro med gamla hus och andra byggnader som flyttats hit ... läs mer

Omdömet skrevs 7 oktober 2021
Marie-Louise K
Mariestad, Sverige
Läs alla 318 omdömen

Omdömet skrevs 5 september 2020

Mysigt att promenera runt och se alla byggnader. Även trevligt med informationsskyltar som fanns där det stod om folk som hade levt i de olika husen. Flera ställen att äta el. fika på fanns det också. Även god lösglass. En del hantverkare visade upp sig i sina verkstäder.
En liten del för barn fanns också.

Tack 789gunillas
MariaG14344, Chef på Wadköping Open Air Museum, svarade på det här omdömetSvarade 30 september 2020

Tack för ditt omdöme, roligt att du uppskattade besöket hos oss. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 24 augusti 2020

Ett ganska litet men trevligt och barnvänligt utomhusmuseum. Stannade till för att fika med familjen och vi var alla nöjda med besöket. Barnen tyckte särskilt om stallet som erbjöd mycket lek. Den minsta tyckte också att det var spännande med de trädjur som var uppställda här och var. Bageriet var i sig värt en omväg medan några av de andra butikerna var väl dyra och fulla av krimskrams. Läget med alla de gamla husen invid Svartån är väldigt mysigt.

Datum för upplevelsen: juli 2020
2  Tack jensa1978
MariaG14344, Chef på Wadköping Open Air Museum, svarade på det här omdömetSvarade 26 augusti 2020

Tack för ditt omdöme och vad roligt att ni alla var nöjda med besöket hos oss!
Välkommen åter!

Omdömet skrevs 22 augusti 2020

Wadköping är verkligen ett måste för den som besöker Örebro. Väldigt mysigt! Ligger i stadsparken vilket gör ställer till ett mysigt utflyktsmål.

Tack fia950

Tack för ditt omdöme och fina rekommendation.
Välkommen åter!

Omdömet skrevs 9 augusti 2020 från mobil enhet

Charmigt och pittoreskt är några ord som passar in på detta museumområde. Det är en skön samling av gamla trähus.

Tack Peter J

Tack för ditt omdöme. Roligt att du uppskattar vår miljö. Välkommen åter!

Omdömet skrevs 6 augusti 2020 från mobil enhet

Ångrar inte besöket. Väldigt mysigt men litet. Trodde det skulle vara mer. Men rekommenderar att stanna till här om man har vägarna förbi.

1  Tack 64carina64