Spara
Höjdpunkter från omdömen
Mysigt och vackert område

Ett vackert och mysigt område att strosa runt på. Intressanta byggnader. Trevlig handelsbod och ... läs mer

Omdömet skrevs 29 oktober 2020
Kristin N
Arvika, Sverige
Helt ok ställe att spendera ett par timmar på

Fint ställe att strosa runt på och kanske köpa något från en hantverksbutik eller något kulinariskt ... läs mer

Omdömet skrevs 21 oktober 2020
itto99
Borlänge, Sverige
Läs alla 306 omdömen

Rekommenderade upplevelser i och omkring Örebro
från 46,95 US$
Mer information
Omdömet skrevs 24 juli 2020 från mobil enhet

Tanken var att besöka stadsparken & hade väl ingen aning om Wadköping innan & vi blev så glada över detta guldkorn mitt i centrum.
Det fanns mysiga stugor, smedjor, & underbara butiker, & överallt fanns det något att titta på.
Vi passade också på att äta på Gamla Örebro vilken var underbart gott..
Klart sevärt

Tack cosmoz_swe
MariaG14344, Chef på Wadköping Open Air Museum, svarade på det här omdömetSvarade 26 augusti 2020

Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att ni blev positivt överraskade!

Omdömet skrevs 17 juli 2020 från mobil enhet

Fint område med gamla hus, handelsbod, skolmuseum och annat som ger en bild av Örebro förr i världen. Goda bullar på Jeremiabageriet. Ligger granne med den fantastiskt fina stadsparken en knapp kilometer från centrum, vacker promenadslinga längs Svartån.

Tack 30cecilia_

Tack för ditt omdöme och vad kul att du uppskattar vår miljö.

Omdömet skrevs 6 juli 2020

Historisk vandring genom staden. Väl bevarat och man får en inblick i historien. Mysigt att strosa omkring och känna historiens vindslag och göra inhopp i de mysiga butikerna och caféerna.

1  Tack Jaana71

Tack för ditt omdöme. Vad roligt att du uppskattar vår historiska miljö.

Omdömet skrevs 30 juni 2020 från mobil enhet

En fin samling byggnader där man lagt ner mycket arbete på att sätta in dem i sitt historiska sammanhang. Informationsskyltar beskriver målande vad som ligger bakom varje fastighet och vilka historiska personer som varit verksamma på platsen.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack Black_Father

Tack för ditt fina omdöme och vad roligt att du uppskattar skyltningen.

Omdömet skrevs 11 april 2020 från mobil enhet

Fint men väldigt smått. Inriktat på barn och äldre kvinnor som vill shoppa prylar och ingredienser till hemmet. Gratis inträde och välbevarade byggnader. Passar bra vid fint väder.

Datum för upplevelsen: april 2020
Tack 287mikaeln
MariaG14344, Chef på Wadköping Open Air Museum, svarade på det här omdömetSvarade 28 april 2020

Tack för ditt omdöme. Välkommen tillbaka för att upptäcka allt annat som Wadköping har att erbjuda!