“Skoj eftermiddag på Lek och buslandet”

Lek och buslandet - Örebro
Rankad som nr 10 av 24 saker att göra i Örebro
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 11 augusti 2018 från mobil enhet

Vi besökte ”Lek och buslandet” med två barn (7 och 10 år).
Många aktiviteter för barnen och ett bra ställe där vuxna kunde sitta och fika.
Men jag lekte ganska mycket själv också tillsammans med barnen.
Kan rekommenderas att åka till en för- eller eftermiddag för familjen!

Tack Albechio

Omdömet skrevs 26 mars 2018 från mobil enhet

Besökte Leklandet tillsammans med flera i en bussresa. Leklandet är trevligt och fräscht. Vissa i personalen skulle dock behöva gå en kurs i bemötande. Vid beställning av mat efterfrågade jag vart salladen i hamburgertallriken var. Fick ett snäsigt svar om att den låg i burgaren. Det var ngr få salladsblad som fanns där. Väldigt tråkigt.
Ett stort minus var att de inte tar emot kontanter. Enbart kort och swish. De flesta barn som åkte med bussresan hade bara kontanter med sig. Nu fanns det vuxna som fick agera växlingsautomater så det löste sig, men det var ju inte en bra situation. Vi påpekade detta och personalen förstod men vad kunde de göra? Förstår säkerhets synpunkten i detta men trist för alla barn.

1  Tack Cecilia M
Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Bedrövligt i frosten att låta ett helt barnkalas stå och frysa på utsidan i minusgrader för att infon på hemsidan inte stämmer överens med personalinformationen. Är det kl 10 och ni säger att vi ska vara här 15 min innan får ni för h-e se till att ni är här och har förberett och öppnar när ni vill att vi ska vara där! Uselt!

Tack Mikael S
Omdömet skrevs 2 oktober 2017 från mobil enhet

Rekommenderas, helt klart värt ett besök. Mycket bra och helkul! Många aktiviteter som man kan göra tillsammans med barnen om man vill, och det vill man! Trevlig personal. Helt och rent, vilket även inkluderar toaletterna. Säkerheten känns också tillvaratagen, men givetvis har man som vuxen ändå ett ansvar.
Mat , typ korvmojjs-meny finns, samt fika och godis för den som så önskar.

Tack tomasj650
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 9 september 2017

Inredningen är väldigt sliten, det ska sägas. Men klätterställningarna känns stabila nog att jag som vuxen vågar springa efter barnen, även om det är trångt! :)
Det var lugnt och skönt, i bemärkelsen att det inte var mycket folk alls när vi var där.
MEN fläkten/insuget/luftpumpen till rutchkanehoppborgen lät extremt mycket, och jag antar att det är så det blir när man har hoppborg inomhus, men man kanske inte ska ha sånna inomhus, har svårt att tänka mig att det är en okej ljudnivå.

Annars var vi väldigt nöjda med besöket! :)

Tack Sara d

Resenärer som tittade på Lek och buslandet - Örebro tittade också på

Örebro, Örebro län

Örebro, Örebro län

Besökt Lek och buslandet - Örebro? Berätta vad du tyckte!