“Ljudnivån var väl hög”

Kök: Matställe, Café
Middagsalternativ: Buffé, Leverans
Middagsalternativ: Buffé, Leverans
Omdömet skrevs 2 februari 2020

Vi besökte restaurangen en småregnig söndag i juli. Det var ganska fullt och ljudnivån var väldigt hög. Så pass hög att vi valde att ta kaffet utomhus.
Att det var mycket folk innebar även lång kö till toaletterna.
Så varför är stället så populärt?
Kanske för den fantastiskt goda maten och den spännande, trevliga miljön. Att sitta i ett växthus och äta kan låta konstigt men om man istället tänker orangeri eller vinterbonat glasrum inser man att det kan vara riktigt gemytligt.
Möblemanget är ganska spartanskt och man har satsat på kvantitet. Långa bord där många får plats. Det är förståligt att man vill erbjuda många plats och om man istället satsat på lyxigare miljö med textilier som dämpar ljudet hade prisläget blivit annorlunda.
Jag rekommendera varmt ett besök, men ta med öronproppar och fundera inte på att konversera ditt bordssällskap. Här är det smart att låta maten tysta mun.

Datum för besöket: juli 2019
Tack Prahlin

Omdömet skrevs 14 december 2019 från mobil enhet

Jättemysigt ställe och mycket bra julbuffé. Många olika rätter att välja på och smarriga efterrätter.

Datum för besöket: november 2019
Tack 719susannar
Omdömet skrevs 8 oktober 2019

Är egentligen inte så förtjust i bufféer men den här var helt ok. Kul att äta i "växthuset". Plus att kaffe och kaka ingår.

Datum för besöket: september 2019
Tack mickespinn
Omdömet skrevs 23 september 2019

Saknar beskrivning på flertalet rätter men smaken är ett klart plus. Men aningen rörigt upplägg och logistik hur man ska gå.

Datum för besöket: maj 2019
Tack hakansoderman
Omdömet skrevs 9 september 2019 från mobil enhet

Hade en perfekt dag tillsammans med min partner, jag tog en lunch buffé och han beställde en av era pizzor :) måste säga att ni är grymma på era sallader och allt är så fräscht och gott. sötpotatis salladen var riktigt god, likaså de friterade palsternackorna :)

Datum för besöket: september 2019
Tack UsagiWhiteNight

Resenärer som tittade på Restaurang & Café Stadsträdgården tittade också på

Örebro, Örebro län

Besökt Restaurang & Café Stadsträdgården? Berätta vad du tyckte!