“Grön oas i Örebro ”

Kök: Matställe, Café
Middagsalternativ: Buffé, Leverans
Middagsalternativ: Buffé, Leverans
Omdömet skrevs 26 juli 2018 från mobil enhet

Besökte Örebro under värsta värmeböljan.
Efter ett besök i Wadköping friluftsområde passande det bra med lunch på restaurang Stadsträdgården. Menyn i huvudsak bestående av vegetariska rätter med ett enklare köttalternativ på sidan. Maten var god och vällagad och möjligheten att sitta ute under tak oslagbar. Rekommenderas.

Datum för besöket: juli 2018
Tack Michael M

Omdömet skrevs 28 juni 2018 från mobil enhet

Jag och min son åt lunchbuffe. Utbudet bestod av fläskfile, fisk, paj och rödbetsbiffar samt salladsbuffe. Till brödet fanns hummus och olivröra. Fläskfilen var torr och smaklös utan någon egentlig sås. Fisken provade vi inte men pajen var söndermosad och rödbetsbiffarna överstekta i alltför mycket olja. Rörorna var fantasilösa. Hummusröran för torr och smakade ingenting. Brödet var typisk limpa utan stuns. Höjdpunkten var färskpotatisen som nog var svår att misslyckas med. Kakan till kaffet var kladdkaka troligen och också den fantasilös. Skärpning om ni vill få era besökare att komma åter.

Tack Mårten G
Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Efter att tidigare varit ett väl värt besök sjönk statusen som en sten efter vårt besök på mors dag.
Personalen var galet stressad och fräste och betedde sig väldigt illa mot både mig och andra gäster som exempelvis frågade varför deras vatten var varmt ur tappkranen. Tydligen var de medvetna om att de hade ett problem men när man efterfrågade kallt vatten blev svaret mycket irriterat att det har som det var och att dom var väl medvetna om problemet.
Kön till beställning/betalning var lång och gick extremt sakta. Väl framme var det inte någon information om att man hade problem med sitt vatten så ingen orkade ställa sig i kön igen för att köpa dricka istället..så vi och många andra gäster fick dricka varmvatten till sin pizza.. som var helt okej btw.
Gigantiskt minus för skitdåligt bemötande! Sätter inte vår fot igen på ett ställe där man glömt bort varför man jobbar där!

Datum för besöket: maj 2018
Tack Anna L
Omdömet skrevs 24 juni 2018 från mobil enhet

Maten är i absolut toppklass, personalen är mycket servicemedveten och det är mysigt att äta i vegetationen. Om du, som jag, lätt får migrän av tung luft, bör du dock överväga att äta ute vid utomhusscen. Det kan av naturliga orsaker förekomma småfåglar inne på restaurangen, ingenting som stör mig, men någonting som kan förstöra måltiden för vissa besökare.

Tack Qivsten
Omdömet skrevs 3 juni 2018 från mobil enhet

Vi valde att besöka Stadsträdgården för att äta och fira att vår son är färdig gymnasielärare! Det var ortoligt varmt idag, vilket kändes allra mest inne i växthuset där lunchbuffén var uppdukad. Allt var gott och servicen var mycket bra. Lite minus för att vattnet som skulle drickas var varmt, vilket kompenserades med att det fanns is. Vacker och trivsam miljö! Tack för fin eftermiddag!

Tack Charlotte L

Resenärer som tittade på Restaurang & Café Stadsträdgården tittade också på

Örebro, Örebro län

Besökt Restaurang & Café Stadsträdgården? Berätta vad du tyckte!