“Välj nåt annat boende ”

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Livin City
Rankad som nummer 6 av 9 temaboenden i Örebro
Omdömet skrevs augusti 17 2015 från mobil enhet

Inget ställe jag rekommenderar
Otrevlig personal förutom städarna
Opersonliga rum och små sängar
I matsalen under frukost anordnades konferens så man fick byta plats och sitta trångt. Dock bra att gröt serverades. Mycket spring i korridorerna då familjer tycks bo längre stunder.

Bodde här: April 2015, reste i arbetet
Tack Nitr78

Omdömet skrevs juni 16 2015

Bode på Hotell Livin` under två nätter och är mycket nöjd med vistelsen. Nära till resecentrum och nära till centrum. Trevlig personal bra bemötande. En ordentlig frukost, rena fina rum, sköna sängar. Genomfarts trafiken kan vara störande.

Tips för att välja rum: Rummen in mot gården är tystare.
Visa fler tips på hur du väljer rum
  • Bodde här: Juni 2015, reste med vänner
Tack Caty55
Omdömet skrevs juni 9 2015

Bodde här en natt. Då vi visste att vi skulle komma till hotellet sent, så kändes detta som ett bra prisläge. Förväntningarna var inte så stora. Sett från gatan ser det väldigt enkelt ut. Dock var allt inne på hotellet mycket bättre än förväntat. Trevlig personal, rena, fräscha rum. Frukosten var riktigt god, ingen överdådig frukostbuffé, men det som fanns var det bra kvalitet på genomgående. Kan verkligen rekommenderas!

• Bodde här: Maj 2015, reste som ett par
Tack CharlottaW416
Omdömet skrevs februari 17 2015 från mobil enhet

Hade bokat hotellrum för två personer. Rummet var snyggt, nog rymligt och riktigt fräscht. Riktigt duktig städpersonal! Snyggt rent badrum med dusch. Väldigt trevlig personal. Tillgång till kök och bagagerum var uppskattat! Hade önskat säng med tjockare bäddmadrass då jag kände fjädrarna samt något småvarmt, tex äggröra till frukost. Men otroligt prisvärt, skulle besöka igen!

• Bodde här: Februari 2015
2  Tack My S
Omdömet skrevs juni 7 2013

Var i Örebro för mitt arbetes räkning i två omgångar och bodde då på Livin´. Hotellet har ett mycket bra läge i Örebro och det är gångavstånd till såväl centrum som sevärdheter liksom till Järnvägsstationen. Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående. Fräsch frukostmatsal och då jag inte är någon storätare på morgnar så var frukosten toppen, det mesta man önskade fanns på buffén. Hotellet kändes fräscht och rent och det inkluderar även hotellrummen som städades mycket bra.
Första veckan jag bodde på hotellet fick jag ett enkelrum och den andra veckan blev det ett dubbelrum. Rummen är väldigt lika vare sig det rör dubbel som enkelrum rörande design och inredning. Smakfulla och i en ren design vilket jag gillar. Sängarna i enkelrummen var dock väldigt smala, man kunde nog ha haft bredare sängar då det var väldigt mycket utrymme på bägge sidorna om sängen. Annars var det ganska bekväma sängar. Fräscha badrum med dusch. Det enda jag saknade var garderober. Bor man i en vecka så vill jag gärna ha en riktigt garderob där jag kan hänga in mina kläder. Här fanns bara en slags öppen minigarderob med en liten hylla på topp. Hade man enkelrum fick man två galgar och i dubbelrummet fanns fyra. Inga lådor överhuvudtaget. Men detta är det enda minuset.

Trivdes bra på detta hotell liksom hela min vistelse i Örebro.

Mats

• Bodde här: Maj 2013, reste i arbetet
2  Tack Mats_Stockholm
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Örebrohotell
0,4 km bort
198 omdömen
9,5 km bort
Ingen bild tillgänglig
Visa priser

Besökt Livin City? Berätta vad du tyckte!

Ytterligare information om Livin City

Adress: Järnvägstgatan22, Örebro 70362, Sverige (Tidigare Ramada Hotel Skomakaren)
Region: Sverige > Örebro län > Örebro
Bekvämligheter:
Bar/lounge Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Pentry Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 6 av 9 temaboenden i Örebro
Prisklass: 618 kr - 1 455 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Livin City 3*
Antal rum: 78
Hotellets officiella beskrivning:
Närmare 170 bäddar under ett och samma tak! Centralt belägget hotell- och vandrarhem, bara ett stenkast från Örebro Centralstation. På anläggningen finns frukostmatsal, sopplunch, konferenslokaler, möjlighet till tvättservice, gästkök, bastu samt uthyrning av cyklar. Välkommen! ... mer   mindre
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och Booking.com så att du tryggt kan boka med Livin City. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Orebro Ramada

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?