Vi ser att du använder en webbläsare som vi inte stöder. Webbplatsen kanske därför inte visas som den ska.Vi stöder följande webbläsare:
Windows: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome. Mac: Safari.

“Fräscht och prisvärt”
Omdöme om Livin City

De bästa priserna för
Incheckning dd/mm/åååå Utcheckning dd/mm/åååå
Priserna är för 1 rum, 2 vuxna
Visa priser
Jämför priser från de mest populära resesidorna
och 5 sidor till!
Livin City
Rankad som nummer 6 av 9 temaboenden i Örebro
Omdömet skrevs februari 17 2015 från mobil enhet

Hade bokat hotellrum för två personer. Rummet var snyggt, nog rymligt och riktigt fräscht. Riktigt duktig städpersonal! Snyggt rent badrum med dusch. Väldigt trevlig personal. Tillgång till kök och bagagerum var uppskattat! Hade önskat säng med tjockare bäddmadrass då jag kände fjädrarna samt något småvarmt, tex äggröra till frukost. Men otroligt prisvärt, skulle besöka igen!

  • Bodde här: Februari 2015
    • Standard
    • Läge
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
2  Tack My S
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Skriv ett omdömeOmdömen (31)
Medlemsbetyg
Resenärstyp
Tid på året
Språk
  • Fler språk

913 av 31 omdömen

Omdömet skrevs juni 7 2013

Var i Örebro för mitt arbetes räkning i två omgångar och bodde då på Livin´. Hotellet har ett mycket bra läge i Örebro och det är gångavstånd till såväl centrum som sevärdheter liksom till Järnvägsstationen. Personalen är väldigt trevlig och tillmötesgående. Fräsch frukostmatsal och då jag inte är någon storätare på morgnar så var frukosten toppen, det mesta man önskade fanns på buffén. Hotellet kändes fräscht och rent och det inkluderar även hotellrummen som städades mycket bra.
Första veckan jag bodde på hotellet fick jag ett enkelrum och den andra veckan blev det ett dubbelrum. Rummen är väldigt lika vare sig det rör dubbel som enkelrum rörande design och inredning. Smakfulla och i en ren design vilket jag gillar. Sängarna i enkelrummen var dock väldigt smala, man kunde nog ha haft bredare sängar då det var väldigt mycket utrymme på bägge sidorna om sängen. Annars var det ganska bekväma sängar. Fräscha badrum med dusch. Det enda jag saknade var garderober. Bor man i en vecka så vill jag gärna ha en riktigt garderob där jag kan hänga in mina kläder. Här fanns bara en slags öppen minigarderob med en liten hylla på topp. Hade man enkelrum fick man två galgar och i dubbelrummet fanns fyra. Inga lådor överhuvudtaget. Men detta är det enda minuset.

Trivdes bra på detta hotell liksom hela min vistelse i Örebro.

Mats

  • Bodde här: Maj 2013, reste i arbetet
    • Standard
    • Läge
    • Sovkvalitet
    • Rum
    • Renlighet
    • Service
2  Tack Mats_Stockholm
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Omdömet skrevs april 22 2013

Innan jag börjar klaga bör jag tillägga att även jag har ett personligt ansvar i detta ärende!!!

Jag körde till Livin sent en tisdag kväll, för att säkerställa att det gick att komma in på hotellet vid 22 tiden, ringde jag på förmiddagen och talade om att jag skulle komma sent, de sa att vi stänger 22.00, då sa jag att jag skulle försöka skynda mig så jag kom innan stängning. 5 timmar senare ringde jag till hotellet och sa att jag börjar närma mig, då jag kände mig stressad och inte kände till Örebro alls, ställde jag en ganska enkel fråga. - Var kan jag parkera när jag kommer fram?

Fick till svar - Du kan parkera precis utanför entre'n.

Mycket riktigt kunde man parkera vid entre'n om man är prostituerad och hyr rummet per timme, men jag skulle bo där i 3 Hela nätter. Det visade sig att man bara fick stå parkerad där till midnatt.
600:- i böter för att jag litade på personalen på hotellet.

De flesta hotell man har bott på talar om innan man anländer eller när man checkar in var det är lämpligt att parkera, tom vad det kostar och var och när man kan parkera på de olika parkeringarna och tidpunkter. Detta kallar jag service och engagemang i sitt dagliga arbete.

Har självklart även ett eget ansvar för att jag inte tog mig tid i den stressade stund som rådde just då att läsa extra noga på skyltarna vid vägen, men trodde givetvis att de på hotellet visste vad de pratade om, när jag talade om att jag fått böter på morgonen, fick jag endast till svar, -Lätt att vara efterklok, bör tilläggas att det sades med ett leende på läpparna.

Jag ringde upp hotellchefen för att jag tycker någonstans att personalen bör ta ansvar för vad de säger till sina kunder, tex att inte säga att man kan parkera på ett ställe där man inte kan stå över natten när de vet att man kommer för att stanna där över natten! Men han tyckte inte jag skulle lägga över mitt misstag på dem och de tänkte inte göra något åt mina böter, ett tillägg är att vi var 4 säljare som bodde totalt 3 nätter. då kan jag tycka att 600:- för att få nöjda kunder är en väldigt liten kostnad!

Jag har själv arbetat inom service och handel sedan ganska lång tid tillbaka, något jag vet som de flesta serviceinriktade individer är att det kostar så lite att göra en kund nöjd, men betyder väldigt mycket för företaget, en missnöjd kund pratar med ALLA!!!

De 600:- i böter som hade kunnat lösas av Livin, hade varit en vääääldigt lite kostnad om man jämför hur mycket pengar de hade kunna tjäna i slutändan att ha en nöjd kund som hade rekomenderat hotellet!

Mvh Louise

  • Bodde här: April 2013, reste i arbetet
    • Service
4  Tack louise w
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs juni 30 2017 från mobil enhet

Bodde här: Juni 2017, reste som ett par
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Linda E, Receptionschef på Livin City, svarade på det här omdömetSvarade juli 4 2017
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Detta omdöme har maskinöversatts från engelska Vad är det?
Visa maskinöversättningar?
Omdömet skrevs juni 28 2017

  • Bodde här: Januari 2017, reste med vänner
    • Sovkvalitet
    • Renlighet
    • Service
Detta är ett subjektivt omdöme av en medlem i TripAdvisor och inte av TripAdvisor LLC.
Linda E, Receptionschef på Livin City, svarade på det här omdömetSvarade juni 30 2017
Google-översättning

Rapportera svaret som olämpligt
Detta är det subjektiva svaret från en representant för företaget och inte från TripAdvisor LLC.
Andra hotell som du kanske också gillar …
Resenärer tittade även på dessa Örebrohotell
0,4 km bort
Livin Station Hotel
Livin Station Hotel
Nr 2 av 9 i Örebro
17 omdömen
0,5 km bort
Clarion Collection Hotel Borgen
0,8 km bort
Clarion Hotel Örebro
Clarion Hotel Örebro
Nr 2 av 15 i Örebro
666 omdömen
Visa priser
Visa priser
Visa priser
2,3 km bort
Best Western Eurostop Örebro
2,3 km bort
Good Morning Örebro
Good Morning Örebro
Nr 11 av 15 i Örebro
198 omdömen
9,5 km bort
Ingen bild tillgänglig
Visa priser
Visa priser
Visa priser

Besökt Livin City? Berätta vad du tyckte!

Skriv ett omdöme Lägg till bilder

Ytterligare information om Livin City

Adress: Järnvägstgatan22, Örebro 70362, Sverige (Tidigare Ramada Hotel Skomakaren)
Region: Sverige > Örebro län > Örebro
Bekvämligheter:
Bar/lounge Kostnadsfritt höghastighetsinternet (wifi) Pentry Husdjur tillåtna (hundar/husdjur välkomna ) Restaurang Anpassat för rullstol
Typ av hotell:
Rankad som nummer 6 av 9 temaboenden i Örebro
Prisklass: 618 kr - 1 455 kr (Baserat på genomsnittspriser för ett standardrum)
Hotellklass:3-stjärnigt — Livin City 3*
Antal rum: 78
Hotellets officiella beskrivning:
Närmare 170 bäddar under ett och samma tak! Centralt belägget hotell- och vandrarhem, bara ett stenkast från Örebro Centralstation. På anläggningen finns frukostmatsal, sopplunch, konferenslokaler, möjlighet till tvättservice, gästkök, bastu samt uthyrning av cyklar. Välkommen! ... mer   mindre 
Bokningsalternativ:
TripAdvisor är stolta över att vara partner med Hotels.com, TripOnline SA, Expedia och Booking.com så att du tryggt kan boka med Livin City. Vi hjälper miljoner resenärer varje månad att hitta de perfekta hotellen för både semester- och företagsresor, alltid med de bästa rabatterna och specialerbjudandena.
Kallas också för:
Orebro Ramada

Är detta ditt TripAdvisor-objekt?

Äger eller förvaltar du den här verksamheten? Registrera dig som ägare utan kostnad för att svara på omdömen, uppdatera din profil och mycket mer.

Registrera dig som ägare av ditt objekt