Omdömet skrevs 23 juli 2020

Ganska trist hotell, små rum (iaf vårt familjerum) dock stort, nytt badrum. Mycket varmt på rummet och instängt i trång korridor trots att det knappt var 20gr utomhus.. kan bara tänka mig hur det skulle kunna bli en riktigt varm sommardag... Fanns golv-och bordsfläktar på rummet så tydligen var detta ett känt problem.. Hade öppet fönster hela natten med E18 precis utanför.,, Vi checkade in kl 15.30, då var redan poolen uppbokad och EN frukost-tid fanns kvar att välja på (var tydligen tvungen att boka detta oxå). Frukosten var sådär, pannkakor till barnen höjde upp det hela. Lekrummet var stängt! Fanns INGET att göra för barnen. Tur att man inte var där mer än 2 nätter och att man fick bad på Gustavsvik istället.
Kommer inte att bo här igen, definitivt inte sommartid! Installera AC om ni ska kunna driva detta hotell vidare!

Tack Sojamarinad
Omdömet skrevs 23 juli 2020 från mobil enhet

Hade bokat ett familjerum + hund online. Som Scandic medlem bokar jag online, fyller i rutan för hund. Jag har med min hund i tjänsten när jag bor på Scandic och gjort detta flertalet gånger förut. Bott i allt från singel, dubbel, svit och familjerum. På hemsidan så står det att hund ”inte är tillgängligt i alla rumskategorier” men det står inte specificerat i vilka rum.

Som kund med cirka 200 hotellnätter per år tar jag för givet att om jag gör en bokning som inte är tillgänglig blir jag kontaktad, speciellt när jag bokar 5 dagar innan. Det gäller oavsett vad jag bokar. Eftersom jag själv arbetar som resebokare så har jag alltid blivit kontaktad innan om jag gjort en onlinebokning som inte fungerar.

Jag hör ingenting om vistelsen och tar för givet att det inte är några problem.

Jag blir kontaktad på telefon först 15.00 på ankomstdagen. 15.00 är tiden då man får checka in och vi är på väg.

Receptionen ringer och säger att de inte erbjuder familjerum med hund och att det står på hemsidan att jag alltid måste ringa och kolla innan.

Det står på bokningen att man ska ringa om man har speciella önskemål dock står det inte i rutan där man kryssar i hund utan längre ner.

Jag svarar att natten innan bodde vi på Scandic i Karlstad i familjerum med hund och att vi gjort det flertalet gånger innan. Personen svarar att det är olika på alla Scandic hotell, vilket såklart är förståeligt då jag förstår att det beror på kapacitet och lokaler.

När jag frågar varför jag inte blivit kontaktad innan säger hon att det är mitt eget ansvar att själv kontakta hotellet och hänvisar till hemsidan. SÅ ÄR DET PÅ ALLA SCANDIC HOTELL. Vilket jag kan till viss del godta men min erfarenhet är den motsatta.. och varför ringer de då mig om det är mitt eget ansvar?

De kanske upplevde att det var av god service att ringa upp mig innan ankomst ”fast det är mitt eget ansvar” men sättet och tonfallet det framförs på är tyvärr det motsatta.

Med upprepning att det är mitt egna ansvar och med en suck i telefonen erbjuder de två dubbelrum istället men thats a no from me.

Bokar istället ett familjerum på Scandic i Västerås och ringer ändå för säkerhetsskull och kollar angående hund i familjerum och får följande svar:

”Scandic kontaktar alltid dig om du bokar ett rum som ej är tillgängligt med hund”

‍♀️

För mig är service och personligt bemötande i de flesta fall mer viktigt än själva rummet. Vi hade kunnat bo i dubbelrum men det samtalet tror vi inte vi får det på Scandic i Örebro.

Tack marleneaxelson
Omdömet skrevs 22 juli 2020 från mobil enhet

Det var massor med folk på hotellet mitt i juli och det kändes underbemannat, både i receptionen och restaurangen. Personalen kändes stressad och inte ”närvarande”. Bra rum och sköna sängar fast jättevarmt på rummet då AC saknades. God och fin frukostbuffe (där vi möttes av enda servicepärlan) där man fick boka tid så det kändes inte trångt.

Middagen var där det var allra stressigast. Lång kö för att få äta, tätt mellan borden, maten slut på barnbuffen trots att många sa till om det och två stackars servitriser som slet som djur.

Man fick boka tid till poolen och det var skönt, vi var bara några i taget.

Tack Lotta530
Omdömet skrevs 20 juli 2020

Dåligt med personal i restaurangen på kvällen, det tog 15 minuter att få ett bord (1 sällskap före oss och ej fullsatt) extremt otrevlig och oserviceinriktiad servitris.
Dålig sommarmeny samt vegetariska alternativ för barn.
Rummet var fint och rent. Sängarna lite för hårda för vår smak.

Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack Soffan202