Omdömet skrevs 26 mars 2018

• Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Madelen R, Driftschef på Scandic Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 2 april 2018

Omdömet skrevs 17 mars 2018

En spontanweekend i Örebro med badpaketet förde familjen hit med två småttingar (3 år o 1/2 år). Hotellet håller på byggas om. Rummet vi hade var fräscht och rent. Dock ingen värme i badrumsgolvet och en helt ologiskt placerad klädhängare som pajade utrymmet i hallen. Det är dock ett hotell att rekommendera då det ligger så pass centralt som det gör och rätt ok med parkering, även om hotellets egna verkar vara fullt.

Tips för att välja rum: Tror man tjänar på att komma upp några våningar om man vill ha det tyst, samt ger lite utsikt på köpet.
  • Bodde här: mars 2018, reste med familjen
1  Tack fsvensson

Hej!

Tack för din recension efter ert besök hos oss. Det är värdefullt för vårt fortsatta kvalitetsarbete. Vad härligt att höra att ni gillade våra nya rum, även om klädhängaren inte uppfyllde era önskningar.

I midsommar är hela hotellet färdigrenoverat och vi önskar er välkomna tillbaka till oss!

Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 17 mars 2018 från mobil enhet

Anländer till hotellet, entrén ger en trevligt intryck men inser att restaurangdelen är inklämd i mitten under trappen som medför att det är kallras från övervåningen direkt ner på gästerna. Frukosten når inte upp till normal Scandicnivå då det är svår logistik och det saknas märkning på vad det är i de olika kärlen, te.x. müslin m.m. Rätt viktigt i dag med allergier och olika matkrav.
Hotellet måste vara under renovering då den ena hissen är klädd med skyddsboard.
Rummet var dock bra, fint och rent i nyare Scandicsnitt.

Bodde här: mars 2018, reste som ett par
Tack Jörgen W

Hej!

Tack för din återkoppling, den är värdefull för oss i vårt fortsatta kvalitetsarbete. Vår ambition under hela renoveringsperioden är att hotellets drift kan fortlöpa trots renoveringen, men vi beklagar givetvis att vi inte lever upp till dina förväntningar.

Vår rutin är att all mat ska vara uppmärkt på frukosten, så här har vi brustit i våra rutiner, vilket vi kommer följa upp. Som du nämner så är hissed klädd i skyddsboard på grund av renoveringen.

Härligt att höra att ni gillade de nya rummen. I midsommar är vi helt klara även med restaurangen och vi hoppas att du är redo att ge oss en ny chans till en bättre upplevelse. Välkommen tillbaka!

Omdömet skrevs 12 mars 2018 från mobil enhet

Hotell som möter förväntan och som har fantastiskt trevlig och serviceminded personal!

Tjejen som jobbade på kvällen i receptionen var superproffsig!

A+ service!

Hotellet håller på att renovera sin restaurang, då blir det ännu bättre!

Bodde här: mars 2018, reste med familjen
Tack Simmao
Madelen R, Chef på Scandic Grand Hotel, svarade på det här omdömetSvarade 13 mars 2018

Hej!

Tack för en mycket fin recension, det glädjer oss att höra att du haft en sådan bra vistelse hos oss och fått den världsklass service som vi vill leverera. I midsommar är även restaurangen färdigrenoverad, och kommer bjuda på nya smakupplevelser.

Vi önskar dig varmt välkommen tillbaka till oss. Med vänliga hälsningar

Omdömet skrevs 10 mars 2018 från mobil enhet

Hotellet genomgår en renovering
och jag kan konstatera att mitt rum var väldigt fräscht och sängen var jätteskön.
Frukosten var riklig men p g av renoveringen av matsalen gjorde att det var trång om platser men jag fick min frukost och den var bra.
Bra med garage i källaren på hotellet.

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Jangen

Hej!
Tack för din återkoppling och ett fint omdöme, den är värdefull för oss i vårt fortsatta kvalitetsarbete. Vad kul att du gillar våra nya rum. Som du nämner så är vi i slutfasen av vår renovering av matsalen, och det göra att det stundtals kan bli trängt i matsalen vid hög beläggning. Till midsommar är vi helt klara och då kommer vi ha gott om plats i vår nya matsal.

Välkommen tillbaka!