“God mat men servicen brister ”
Omdöme om Cazanova

Cazanova
Boka bord
lör 31/10
20:00
Rankad som nr 120 av 303 Restauranger i Örebro

Har ätit på både forna Cazanova och nuvarande Trattorian tidigare. Maten har alltid varit god men under de flesta besök är servicen sådär... Dessvärre var det samma sak vid senaste besöket. Maten var god, vinet likaså och lokalen är fin och inbjudande. Priserna är rimliga. När vi väl fick beställa kom mat och dryck fort.

Det ska dock inte ta 20+ min för att få beställa, utan att någon frågar om dryck ens en gång. Det kom flera sällskap i andra delar av restaurangen efter oss som fick hjälp 1-2 gånger innan vi fick det.

Upplevde att personalen var trevlig, det är de alltid, men enda gången vi fick någon form av service var när de råkade gå förbi bordet och se oss. Det drar ned betyget. Vi tänkte äta efterrätt och ta en kaffe men upplevde att vi då skulle få spendera mer tid på att vänta, så vi fikade hemma istället. Fick känslan av att det inte var uppstyrt bland personalen vem som hade vilken del av restaurangen vilket gjorde att det inte fanns något system som kan förhindra att folk blir bortglömda. Vi fick hjälp av 3 olika personer totalt vilket bygger på den känslan.

Datum för besöket: september 2020
Tack soa483

Omdömet skrevs 29 juli 2020 från mobil enhet

Var där för att fira sambons 35års dag. Beställde 3 rätters menyn med tillhörande dryckes paket. Förätten var ok men inte mycket mer. Huvudrätten Moules frites var smaklös, tyvärr. Personalen var oengagerad. O dryckespaketet var under all kritik. Man fick ett glas vin och en kaffe/thé eller irish coffe för 300kr. Vi var så besvikna på allt.

Datum för besöket: januari 2020
Tack H48IAhannahr
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Fin och inbjudande miljö till en början, ett trevligt bemötande som byggde upp förväntningarna på en lyxmiddag. Tyvärr höll maten inte måttet, personalen var trevliga och ansträngde sig men det räckte. Pastarätterna var inte specialist smakrika eller motsvarade beskrivningen i menyn. Långa väntetider och rejäl röra när beställningarna kom. Något bullrigt, om tyst miljö önskas be att få sitta en trappa upp.

Personal ska ha tack för ansträngningen men maten behöver jobbas på extra.

Tack the_world_visitor
Omdömet skrevs 21 juli 2020 från mobil enhet

Efter att ha väntat cirka 45 minuter på våra förrätter så kom dessa och varmrätterna bara en minut isär.. alla fick olika saker, vi upplevde detta som ett medel lunchhak, inte en lyckad restaurang för Italiensk middag tyvärr. Alla pastor kändes som samma men med olika Keldasåser på, inte så mycket smak, osäkra rätter och fel konsistens på mycket. Blå ostron som inte öppnat sig serverades och huvudrätt med bara en (1) enda scampi på tallriken, dåligt tyvärr och mycket stressad personal ("för mycket att göra i köket")...

Tack ekback-m
Omdömet skrevs 12 juli 2020 från mobil enhet

Vi var 4 personer, som åt olika maträtter. Jag tog oxfilén med råstekt potatis och de andra tog olika pastarätter. Vi gick därifrån mätta och nöjda. Servitören var glad och trevlig.
Menyn skiljer sig lite från nätet och den man får när man kommer dit. Anledningen är att restaurangen fortfarande heter Cazanova när man googlar, bytte ägare i våras och heter idag Trattorian.

Tack jamate2015

Resenärer som tittade på Cazanova tittade också på

Örebro, Örebro län

Besökt Cazanova? Berätta vad du tyckte!