“Bäst i stan”
Omdöme om Sobi

Sobi
Rankad som nr 10 av 287 Restauranger i Örebro
Omdömet skrevs 29 september 2018 från mobil enhet

Restaurang och bar. Mycket trevlig personal. Spännande meny. Drinkar i världsklass,bäst är sobicrush

Datum för besöket: september 2018
Tack FellowTraveler759341

Omdömet skrevs 9 september 2018 från mobil enhet

Var där och åt en avsmakningsmeny med familjen. Vi kände oss välkommen och servitrisen var väldigt bra. Avspänd, vänlig och professionell. Menyn bestod av ett antal smårätter där vissa var riktigt bra men någon kom inte upp på samma nivå. Jag kan dock varmt rekommendera stället för på det hela en bra restaurang.

Datum för besöket: september 2018
Tack PeterS10844
Omdömet skrevs 14 augusti 2018 från mobil enhet

Vi besökte Sobi för första gången en vardagkväll. Trots den tidiga timmen var det nästan fullbokat. Servitrisen visade oss hur menyn är upplagd och förklarade ingående de olika rätterna. Vi valde en mixad låda och en Bimbibap, plus fem bitar sushi. Allt smakade bra, men vi saknade soja till sushin. Smakerna var väldigt rena och maten kändes fräsch och nylagad. Inget stack ut, men helheten blir ändå mycket bra. Det enda som drar ner betyget är just att ingen av rätterna var något utöver det vanliga smakmässigt. Och lite, lite minus för att jag som varit tydlig med att jag måste äta glutenfritt serverades en rätt med friterad lök (innehållandes vetemjöl). Sånt kan hända på alla ställen, men det är så viktigt att allergiker/intoleranta kan känna sig trygga med att serveras rätt mat. Kommer absolut besöka Sobi igen då vi kände att vi blev nyfikna på fler rätter på menyn.

Tack M6621SZmariab
Omdömet skrevs 13 augusti 2018 från mobil enhet

Det här är den bästa restaurangen jag har ätit på i Örebro. Jämförbart med miss Voon i Stockholm. Vackra uppläggningar, fantastiska smaker och riktigt bra råvaror. Den sotade pilgrimsmusslan var särskilt minnesvärd. Sambon fick en god öl som han aldrig hade provat tidigare parad till maten (Hitachino Nest DAi DAi ale) vilket var en trevlig överraskning. Jag drack riktigt god och syrlig lemonad med ingefära. Personalen var trevlig och fick oss att känna oss välkomna och lokalen är fint inredd. Hit kommer vi tillbaka!
På bilderna: gyoza, taco och hotate. New style sushi 8 bitar. Sweet bentobox.

Tack 747Lilly
Omdömet skrevs 12 augusti 2018 från mobil enhet

Med ett besök på Sobi. Vi åt avsmakningsmeny (2pers) varav den ena var vegetarisk, med tillhörande dryckespaket. Mycket nöjda, både med de vegetariska och ordinarie nätterna. Passande viner och bra service! Rekommenderas varmt!

Tack Marlahjo

Resenärer som tittade på Sobi tittade också på

Örebro, Örebro län

Besökt Sobi? Berätta vad du tyckte!