“Här gäller det att välja rätt.”
Omdöme om 1 Rum & Kok

1 Rum & Kok
Boka bord
ons 28/10
20:00
Rankad som nr 12 av 303 Restauranger i Örebro
Omdömet skrevs 22 september 2020

En mysig lokal med dämpad belysning och behaglig bakgrundsmusik. Vi kände oss välkomna och det kändes som ett bra ställe för en familjemiddag.
"Kökets rekommendation" var hjortfilé med amaroneskum, vitlökssmör och örtrostad potatis. Själva hjorten var ingen större upplevelse, amaroneskummet smakade inte så mycket, och vitlökssmöret var ointressant. Potatisen var mycket god!
De som i stället valde kycklingfiĺén blev väldigt nöjda.
Till efterrätt valde vi också olika, och även här varierade det. Chokladfondanten var inte mycket att glädjas åt, medan cheesecaken och glassen var utmärkta.
Vinlistan var förvånansvärt kort med tanke på restaurangens prisnivå.
Likaså lyste all information om råvarornas ursprung med sin frånvaro, något som närmast är förvånande i dessa tider.
Lite mer uppmärksamhet från personalen med påfyllande av vattenkarafferna hade också varit på sin plats.

Datum för besöket: september 2020
Tack kartul

Omdömet skrevs 20 september 2020 från mobil enhet

Resturangen har en ganska så tråkig resturanglokal .Vi blev trevligt bemött och fick ett bra bord vid fönstret.Det var mest kötträtter på menyn så vi beställde det .Det hade varit lite trevligare om vi fått in lite bröd medans vi väntade på maten .Jag tog en oxfilé på planka och min man en pepparstek med en fantastiskt god pepparsås och maten var väldigt god .Det spelades lugn romantiskt musik hela tiden vilket vi görna hade varit utan .Vi blev nöjda med vår resturangupplevelse och Resturangen passar verkligen för par som vill ha en lugn romantisk middag

Datum för besöket: september 2020
Tack Mandy_Wine_Dine
Omdömet skrevs 26 augusti 2020 från mobil enhet

Såå gott. Pepparsåsen är såå god. Köttet perfekt stekt. Hjortfilén var också perfekt. Lugn skön miljö

Datum för besöket: augusti 2020
Tack 387louisew
Omdömet skrevs 10 augusti 2020

Vi var här och åt en riktigt bra tre rätters middag och i vanliga fall så brukar jag inte kunna välja fritt från menyn eller känna mig trygg med att restauranger tar min allergi på allvar men här så fick jag galet bra service och blev bemött av att de kunde lösa allt! Vi var supernöjda med bra bemötande, god mat och riktigt bra råvaror! Kommer helt klart tillbaka!

Datum för besöket: augusti 2020
Tack Allergimage
Omdömet skrevs 2 augusti 2020

Vänliga personaler, bra stämning och riktig bra mat.
Besökte med min familj - åt huvudrätt och dessert. De anpassade rätten till min 8-åring. Desserten var gudomlig!

Datum för besöket: juli 2020
Tack Eneimi

Resenärer som tittade på 1 Rum & Kok tittade också på

Örebro, Örebro län
Örebro, Örebro län

Besökt 1 Rum & Kok? Berätta vad du tyckte!