“Stadens lunga”

Stadsparken
Rankad som nr 1 av 24 saker att göra i Örebro
Information om sevärdheten
Omdömet skrevs 18 augusti 2017

Min favorittid att besöka parken är på våren när magnolian blommar men även andra tider på året är det trevligt att komma dit eftersom det finns så mycket annat att se om man inte bara vill stressa av lite.

Tack Mia_Maja70

1923 av 76 omdömen

Omdömet skrevs 11 augusti 2017

Mitt inne i staden finns Sveriges vackerts park med ett överflöd av olika blommar, ligger nära Wadköping, en oas man inte kan köra/gå förbi när man är i Örebro.

Tack Niels N
Omdömet skrevs 9 augusti 2017

Vacker park med massor av blommor. Här finns både restaurang för vegetarianer och andra. Parken bjuder alltid på aktiviteter både för barn och vuxna. Gratis toalett och parkering.

1  Tack ResaA15
Omdömet skrevs 8 augusti 2017

En mycket fin park med vackra växter och planteringar. En härlig plats för en promenad en vacker sommardag.

Tack Arne S
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 1 augusti 2017

En fantastisk park som ligger på ett rymlig område mitt i staden, kantas av Svartån, här finns aktiviteter för stora som små, en suverän lekplats med många olika saker att göra. Väl tilltagna gräsytor för trivsamma picknickar om så önskas. En helt underbar rosenträdgård, en helt enkelt välskött anläggning i en storstad, hit blir det fler besök

Tack jwiderstrom

Resenärer som tittade på Stadsparken tittade också på

Besökt Stadsparken? Berätta vad du tyckte!