Höjdpunkter från omdömen

642peter123
Floda, Sverige
Läs alla 8 omdömen

Omdömet skrevs 1 september 2020

Vi stannade och tog en promenad och det var mycket vackert. Tyvärr hade vi inte tid att gå in i slottet, men kommer att göra det vid annat tillfälle

1  Tack annasern
Omdömet skrevs 1 juli 2020

Ett klassiskt 1800 slott som vår kung Carl XIV bodde under sina resor mellan Sverige och Norge. Sångarprinsen Erik o August har bott där. Väl värt att besöka

Tack 642peter123
Omdömet skrevs 1 juli 2020 från mobil enhet

Ett måste för alla kulturnissar. Byggt 1798. Vår gamla kung Carl XIV borde över här på sina resor till o från Norge. Ta en guidad tur!

Tack gladepetter
Omdömet skrevs 13 juni 2020

Detta är ett underbart slott att besöka. Ligger ute på en udde strax innan Askersund. jag gick guidad tur inne på slottet. En liten kostnad i inträde.

Datum för upplevelsen: juni 2020
Tack brittan55
Omdömet skrevs 17 september 2019

Besökte butiken som var lite av en lanthandel med ett mycket stort och fint utbud. Detta ställe kan jag rekommendera om man är matintresserad.

Datum för upplevelsen: september 2019
Tack traveler2000200