“Stressfritt boende i naturnära eremitstuga där ...”
Kontrollera tillgänglighet
Bokningsförfrågan
Skicka förfrågan
Utmärkt
3 omdömen
Den här verksamheten är inte tillgänglig dessa datum.
Visa alla tillgängliga boenden

Nivå 6 Skribent
123 omdömen
55 omdömen om hotell
common_n_hotel_reviews_1bd8 39 hjälpsamhetsröster
“Stressfritt boende i naturnära eremitstuga där man lever i samklang med naturen.”
Omdömet skrevs 13 augusti 2021 för en vistelse i augusti 2021

Vi sökte en long weekend i Dalsland där vi kunde paddla kajak, vandra, bada, läsa och bara vara. Lyckliga vi som då fann ett all inclusive upplägg i Eremeitstugan hos Marie och David som fantastiska värdar och med känsla för miljö och kvalitet. Fantastisk upplevelse i alla dess former.

Datum för vistelsen: augusti 2021
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
aug 15 2021
Tack Lennart! Kul att ni var nöjda med ert besök hos oss.
Hoppas att få ser er här snart igen.
Bästa hälsningar,
Marie & David
Karlssonr ...
1 omdöme
“Eremitstugan Juli 2021”
Omdömet skrevs 20 juli 2021 för en vistelse i juli 2021

Vi besökte Eremitstugan hos Marie & David tidigt i Juli 2021. Det är ett fantastiskt ställe att slappna av på och komma nära naturen. Sjöutsikten med solnedgång var oslagbar från toppen av kullen i fårhagen. Stugan är väldigt mysig men ändå rymlig med lyxig och bekväm känsla: Fönster som blickar mot sjön över trädtopparna. Stor dubbelsäng, öppen spis att elda i vid behov, bord, stolar, krokar och ändå inte trångt med packning. Solcellsladdare finns i stugan att använda och funkar bra! Ficklampa finns i stugan!

Det är helt lugnt och tyst så när som på de bräkande fåren, om de är i ett av hängen i nära anslutning till stugan. Det är en väldigt härlig ljudbild. Vi hade tur att ha fåren i hänget precis intill stugorna ena dagen och fick hjälpa till att valla fåren det till nya betesmarker för dagen!

Det går alldeles utmärkt att vara utan el och vatten med utetoalett och egen rengöring i sjön. Se till att ha med sjövänlig tvål/schampoo! Det kommer att iordningställs WC/Dusch faciliteter så småningom som såg ut att bli väldigt fina!

Vi valde ett all inclusive paket och med tron på att väderinstitut skulle klara spå väder korrekt utnyttjade vi dagen med att vandra Sörknatten. Vädret, som vi trodde skulle bli ganska molnigt var istället 25+ grader varmt och gassande sol. Men det gav oss istället väldigt god sikt och fina vyer. Vi såg hela vägen över Värnen till Kinnekulle! Gillar man att vandra med utsikt och klarar väldigt kuperad terräng med många stigningar är det verkligen att rekommendera. Vädret tillät tyvärr inte paddling dag tre. Det såg verkligen ut att kunna vara något extra i Dalslands vatten!

En middag lagade David & Marie åt oss. Ett fantastiskt långkok på lamm där allt på tallriken kom från gården.
Frukosten, som dukades fram på morgonen i det mysiga orangeriet, hade allt man kan önska sig. Lunchpaketet var mer än vi kunnat önska oss av en matlåda att äta på toppen av Sörknatten! En middag åt vi (som också ingick) i Håverud som även den var mycket god. Den lokalt rökta fisken är att rekommendera!

Allt som allt var det en mycket bra vistelse som rekommenderas de som vill komma undan en stund. Se på fantastisk natur och dricka det bubbliga drickat ”Älggräs” som David och Marie själva gör i solnedgången. Friskt och gott!

Marie och David har skapat något väldigt fint på sin gård. Ett ställe vi troligtvis kommer att återvända till!

Datum för vistelsen: juli 2021
aug 15 2021
Tack för fina lovord. Välkommen tillbaka!
Marie / David
Daydream1 ...
1 omdöme
“Sjönära naturupplevelse.”
Omdömet skrevs 30 juni 2020 för en vistelse i april 2020

Att bo hos SwedishCountryLiving är verkligen en naturupplevelse utöver det vanliga, speciellt om man bor i Eremitstugan. Vi hade förmånen att hyra denna på långfredagen i det soliga vårvädret. Att sitta på bryggan i solen och höra vattnet klucka var rogivande. Marie och David är fantastiska värdar och tipsar gärna om utflyktsmål. Det bästa med att bo på SwedishCountryLiving är den underbara frukosten med råvaror från gården, naturen, vyn över Vänern, lugnet och det vänliga värdparet.

Datum för vistelsen: april 2020
Skulle du rekommendera det här hotellet till en vän?   Ja.
aug 15 2021
Tack för ditt besök och fina omdöme!
Marie & David
Swedish Country Living
Ange datum för att mer korrekta priser
2 gäster
Vuxna2
Barn0
Tillämpa
Äger du en semesterbostad? Lägg upp den här.
Extra inkomst
Enkelt att hantera