“Kul koncept och god mat”

Blackstone Steakhouse
Rankad som nr 1 av 81 Restauranger i Falun
Omdömet skrevs 1 april 2018

Ett av mina två favoritställen i Falun. De serverar bra kött och goda tillbehör inklusive kul såser. Det som är lite speciellt är att man får steka sitt köt själv på en vulkansten om man väljer en kötträtt. Ganska roligt och de är väldigt pedagogiska så att man har en chans att göra det bra. Dessutom har de goda desserter och drinkar.

Tack Emma B

Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Miljön är modern och inbjudande. Menyerna har givetvis en betoning på kött men innehåller även fisk och en del andra rätter. Vi hoppar denna gång över förrätterna och går istället direkt huvudrätterna där vi satsar på Norrländska klassiker i form av hjortrostbiff och reninnanlår. Tillvalen i form av olika såser, pommes frites, potatisgratäng får vi själva möjlighet att välja ut vilket gör att vi kan komponera vår helt egna meny. Grillningen står vi själva för med hjälp av de 400 grader varma lavastenar som placerats på vårt bord. Maten blir riktigt bra. Dessutom bjuder restaurangen på riktigt trevlig och snabb service vilket gör att restaurangupplevelsen höjs ytterligare. Vi avrundar middagen med päronfrites och sorbe vilka båda håller hög klass.

Vi kommer gärna tillbaka!

1  Tack Håkan S
Omdömet skrevs 31 mars 2018

Vi åkte till denna restaurang efter att ha läst recensionerna här på TripAdvisor och vi blev riktigt positivt överraskade över denna trevliga restaurang i Falun.
Vi åt varsin carpaccio, som hade en unik smak som var perfekt komponerat.
Vi tog varsin drink, den alkoholfria var väldigt god och skulle vara extra sur - den upplevde jag dock som lite för söt och nästan en nyponsoppesmak, men god! Den andra drinken var en caipirinha som min kille tyckte var riktigt god och då har han lång bartending erfarenhet.
Till huvudrätt åt vi en oxfile och en ryggbiff, med pommes och bakad potatis. Båda rätterna var riktigt goda, köttet var väldigt gott och vi stekte upp de bit för bit. Det är en perfekt lösning för att varje köttbit ska fortsätta vara varm! Ett önskemål som ny besökare hade varit en riktlinje på hur man når medium rare, medium osv i viss storleksbit och hur lång tid stenplattan håller sig varm för att inte stressa - men vi fick bra förklaring i början gällande köttet på stenplattan och är mycket nöjda med servicen. Jättetrevliga servitriser som var angelägna, utan att störa.
Till efterrätt tog vi en päronfritters, som hade flera olika smaker på tallriken och satt perfekt efter maten. Inte för matig efter allt vi hade ätit, utan gav en touch på hela upplevelsen. Halloncoulisen passade inte riktigt in i större mängd, utan väldigt lite av den enligt oss.
Det enda oss saknade utöver tidigare nämnt var musik. Det var till en början ingen musik när vi kom vid 20.30, sedan väldigt låg musik. Det ska självklart inte vara för högt heller, men bara så att det finns i bakgrunden på en bra och trevlig nivå.

Vi är verkligen supernöjda med upplevelsen och Blackstone Steakhouse överträffade våra förväntningar. Vi kommer gärna tillbaka och hoppas det fortsätter hålla samma standard!

Tack Amaru G
Omdömet skrevs 15 mars 2018

På genomresa mot Härjedalen bokade vi denna upplevelse. Hög kvalitet på service och bra valuta för pengarna. Är Du sugen på en rejäl köttbit är detta ett utmärkt concept.En förbättringspotential är hårdare satsning på lokalproducerade råvaror.

Tack Patric J
Omdömet skrevs 6 mars 2018 från mobil enhet

Har ätit här säkert tio gånger. Riktigt bra varje gång. Bra atmosfär. Trevlig personal och underbar mat. Kanske skulle kunna variera menyn lite oftare för oss som är stamgäster.

Tack Jonas A

Resenärer som tittade på Blackstone Steakhouse tittade också på

Falun, Falu Kommun

Besökt Blackstone Steakhouse? Berätta vad du tyckte!