“Fantastisk lunch”

Banken Bar & Brasserie
Rankad som nr 2 av 84 Restauranger i Falun
Beskrivning: TA DEN ANRIKA STENTRAPPAN en våning upp och slå dig ner i den inbjudande brasseriemiljön. Här kan du njuta av en vällagad lunch, Bankens klassiska panna eller läckra smaker från världens alla hörn. Oavsett tidpunkt finns det alltid ett gott skäl att slinka in på Banken.
Omdömet skrevs 5 november 2018 från mobil enhet

Min fru och jag var inte ute efter så mycket mer än någonstans att äta en lunch på vägen söderut, förbi Falun. Vi såg recensionerna och blev inte besvikna.

Var sin fantastiskt god Bankens Panna, med oxfilé perfekt tillagad enligt önskemål, fläskfilé, rikligt med grönsaker och en fantastisk kantarellsås.

Vi äter LCHF och det var inga som helst problem att få klyftpotatisen utbytt mot en rejäl skål fräscht stekta grönsaker.

Ett mycket trevligt och glatt bemötande toppade besöket. För att summera: en mycket glad och oväntad överraskning och en plats vi definitivt kommer tillbaka till då vi har vägarna förbi.

Datum för besöket: november 2018
Tack joakiml436
AnnaWressel, Kundansvarig på Banken Bar & Brasserie, svarade på det här omdömetSvarade för 5 veckor sedan

Tack Joakim! Välkomna tillbaka till Falun och oss!

Omdömet skrevs 18 augusti 2018 från mobil enhet

En av Faluns mest besökta restauranger. Detta i en före detta banklokal. Det är bokstavligen högt i tak och med de gamla stenväggarna blir ljudvolymen snabbt hög.

Datum för besöket: oktober 2017
Tack worldstagepress2015
Omdömet skrevs 15 augusti 2018 från mobil enhet

Vi firade vår 7:e bröllopsdag här i efterskott och kunde inte ha valt en bättre restaurang. God mat, härligt service och fantastiska viner. Följ deras vinrekommendationer till rätterna, ni kommer inte att bli besviken

Datum för besöket: augusti 2018
Tack anna9974
Omdömet skrevs 2 augusti 2018 från mobil enhet

Otroligt bra mat och service, inget alls att klaga på utan det blir högsta betyg! Vi åt hängmörad biff och friterad halloumi, så gott. Dessutom bra läge mitt i Falun.

Datum för besöket: augusti 2018
Tack susanneaw
Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Åt middag en av årets varmaste kvällar och satt ute i lätt drag så det var härligt. Lika gott smakade vin, öl och den goda toast Skagen.
Hit åker vi igen nästa gång vi besöket Falun .

Datum för besöket: juli 2018
Tack PeterSvensson70

Resenärer som tittade på Banken Bar & Brasserie tittade också på

Besökt Banken Bar & Brasserie? Berätta vad du tyckte!