“God mat, trevlig interiör, fin veranda ”

Banken Bar & Brasserie
Rankad som nr 2 av 84 Restauranger i Falun
Beskrivning: TA DEN ANRIKA STENTRAPPAN en våning upp och slå dig ner i den inbjudande brasseriemiljön. Här kan du njuta av en vällagad lunch, Bankens klassiska panna eller läckra smaker från världens alla hörn. Oavsett tidpunkt finns det alltid ett gott skäl att slinka in på Banken.
Omdömet skrevs 17 juli 2018 från mobil enhet

Åt middag en av årets varmaste kvällar och satt ute i lätt drag så det var härligt. Lika gott smakade vin, öl och den goda toast Skagen.
Hit åker vi igen nästa gång vi besöket Falun .

Datum för besöket: juli 2018
Tack PeterSvensson70

Omdömet skrevs 19 juni 2018 från mobil enhet

Vi besökte Falun och hittade restaurangen via nätet. Vi hade inte bokat, det var nästan fullt, fick vi ett bra bord. Lagom stor meny och vi beställde förrätt och varmrätt med tillhörande vin. Vi fick mycket bra rekommendationer av servitören. När maten presenterades och provades finns det bara ett att säga: fantastiskt.
Bemötandet, presentationen av menyn och maten var prefekt. Ett litet minus är att dom har pappers servetter och inte tyg. Hoppas det kommer.
Vi kan rekommendera ett besök.

Datum för besöket: juni 2018
1  Tack Dan E
Omdömet skrevs 18 juni 2018 från mobil enhet

Vill man vara säker på att bli serverad god mat med ett glas gott vin så ska man boka bord på banken. På sommaren är det härligt att sitta på uteserveringen, ombonad med altanvärmare och filtar för svenska sommarkvällar. Jag har aldrig blivit besviken på Banken Bar och Brasseri.

Datum för besöket: juni 2018
Tack 922mai54
Omdömet skrevs 3 april 2018

Lunchbuffé och det skulle vara dillkött enligt onlinemeny men det var i stället pepparrotskött så vi tänkte att vi tar väl det i stället då. Köttet var ganska senigt och smakade inte pepparrot tyvärr, blev ganska besviken. Potatismoset som serverades till var smaklöst. Nja något mer lunchbesök vet jag inte om det blir för mig mer.

Datum för besöket: mars 2018
Tack Waleyra
Omdömet skrevs 25 mars 2018 från mobil enhet

Vi åt en fantastisk trerättersmiddag!
Tapas med spännande smaker. Chilidrops, seafoodcrokett och charkvaror.
Bankens panna håller mycket fin kvalitet och rätter anpassas efter gästens önskemål.
Ljuvliga efterrätter.
Fantastisk god mat och mycket trevligt och proffsigt bemötande.
Rekommenderas verkligen

Datum för besöket: mars 2018
Tack Carina T

Resenärer som tittade på Banken Bar & Brasserie tittade också på

Besökt Banken Bar & Brasserie? Berätta vad du tyckte!