“Var är smaken ? ”

Rankad som nr 4 av 80 Restauranger i Falun
Kök: Svenskt, Internationellt, Vinbar
Bra för: Särskilda tillfällen, Affärsmöten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Beskrivning: VI är en restaurang med många uttryckssätt. Säsongen får styra råvaror och menyn byts minst fem gånger per år för att ge plats för nya, spännande rätter. Här kan du både äta tapas och vanliga varmrätter, allt beroende på vad som känns rätt för dagen.Vi har öppet alla dagar i veckan från 11.00 till 23.00.Vi erbjuder ett unikt hus i tre våningar. Matsal och Deli på plan 1. Plan 2 innehåller en till matsal samt bar, bibliotek och lounge.På plan 3 kan du boka in dig om du vill konferera eller verkligen sitta avskilt för den speciella måltiden.Sommartid växer vi med 200 sittplatser i parken direkt utanför entrétrappan. Något som gör oss till Faluns solsäkraste uteplats med fullständiga rättigheter.
Omdömet skrevs 30 mars 2018 från mobil enhet

White Guide 2018 rekommendationen, en inbjudande och mysig lokal samt ett vänligt mottagande....allt verkar lovande och vi satsar på Tapas-rätterna (Pilgrimsmussla, Rårakan, calimares, oliver mm).

Allt är snyggt upplagt och serverat med ett gott vin till.....men rätt efter rätt visar sig tämligen smaklös och svamptoasten ska väl dessutom serveras varm ?

Vi besökta Smak på långfredagen och kan det månne vara så att köksmästaren gått på en välförtjänt påskledighet ?

Tack Håkan S

Omdömet skrevs 21 mars 2018

På Smak i hjärtat av Falun avnjuter du vällagade luncher bestående av husmanskost med en twist. På kvällen kan man välja bland krögarens ofta experimentella tapas. Trevlig personal i trevlig miljö!

Tack Jonas N
Omdömet skrevs 6 mars 2018 från mobil enhet

Här har jag ätit många gånger. Är alltid nöjd med maten och servicen. Atmosfären på övervåningen är trevlig. Perfekt att sätta sig och ta en whiskey och kaffe i en av skinnfåtöljerna efter middagen. Nedervåningen är tyvärr lite bullrig så det är svårt att prata med sina vänner.

Tack Jonas A
Omdömet skrevs 4 mars 2018 från mobil enhet

Otroligt trevlig och kunnig personal, som har hittat ett vinnande koncept!
Besökte denna restaurang o vi var 5 personer som tog Tapas Variadas, som en avsmakningsmeny av fine diningtapas. Jättemycket mat, med nytänk när det kommer till smakkombinationer o råvaror.
Det här är lätt en av Dalarnas bästa restauranger! Rekommenderas!

Tack Carina S
Omdömet skrevs 23 februari 2018

Fin stämning och miljö, det har varit den populäraste restaurangen i Falun om man uppskattar bra mat. Åt en lunch vid deras restaurang vid gruvan tidigare i veckan, det skulle vara hjortbiffar men påminner om vanlig nötfärs som var smaklös och tråkig, vi frågade om det gick att få lingon eller någon smakhöjare men svaret blev blankt nej av en otrevlig dam.
Ikväll bokade vi bord på Smak i centrala Falun, vi blev visade till ett bord där vi bestälde hela deras rekomenderade paketmenymed tapas.efter lång väntan och att vi frågat efter maten kommer slutligen varmrätten, en liten pilgrimsmussla och en full skål med friterad broccoli, kul middag! Men en timme senare kommer äntligen mer mat, en liten ynklig torr och smaklös kycklingbit samt en lika liten torskbit. Nu 3 1/2 timme senare tröttnade vi och gick, 1300kr fattigare och hungriga.

1  Tack Lars1877

Resenärer som tittade på Smak Tapas tittade också på

Falun, Falu Kommun

Besökt Smak Tapas? Berätta vad du tyckte!