“Onödigt dyrt liftkort med keycard”
Omdöme om Bjursas Ski Center

Bjursas Ski Center
Omdömet skrevs 1 april 2018 från mobil enhet

Bra familjeanläggning som passar för en eller max två dagars åkning för dem med lite mindre barn. Ganska lite folk gör att det är korta liftköer.
Trots relativt få nedfarter och få liftar kostar ett liftkort 340kr. Att ta 55kr för ett keycard för ett dagskort känns orimligt dyrt! Andra anläggningar använder papperskort, som är gratis, för dagskort och keycard för flerdagskort. Något att ta efter?
Värmestugan är ok men den och toaletterna skulle må bra av en rejäl uppfräschning.
Mysigt med flera grillplatser i och i anslutning till backen.

Tack Ab19751975

Omdömet skrevs 22 december 2017 från mobil enhet

Bjursås Skicenter är en riktig kanon anläggning. Bjursås har även fantastiska längdspår i Sörskog ca 10 km ifrån slalom backarna .

Tack Kristina L
Omdömet skrevs 6 september 2017 från mobil enhet

Kan bara säga att Bjursås ski center är så mycket mer värt att åka till jämn fört med Romme Alpin. Bättre backar och inga liftköer. Vi var där en vårdag, nypistade backar och nästan själva! Trevlig personal och mycket trevlig och bra Restaurante!

Tack Mats P
Omdömet skrevs 12 mars 2017 från mobil enhet

Kul att det finns små skidanläggningar, sånt premierar vi gärna. Men Bjursås Ski Center håller inte måttet riktigt i våra ögon. Dyra liftkort, dyr skiduthyrning och förvirrad personal i liftkortskassan. Dessutom dåligt pistat även om regn under sportlovet gör det svårt att lyckas med bra snö, vi förstår och har visst överseende med det. Kanske var det våra förväntningar som var för höga, men efter en timme gav vi upp, lämnade tillbaka hyrskidorna (fick ingen återbetalning på tredagarshyran, snålt!) och åkte vidare till Sälen. Hemsidan ger en betydligt proffsigare bild av anläggningen än vad den egentligen är, synd! Är man i trakterna väljer vi dock proffsiga Romme framför Bjursås. Tror dock att det här kan vara ett bättre ställe för småbarnsfamiljer än det var för oss med tre tonåringar.

Tack Appleferry
Läs fler omdömen
Omdömet skrevs 14 februari 2017 från mobil enhet

Lätt med parkering, ingen kö till liftar. Bra pistning. Synd att svarta backarna var avstängda. Man åker igenom systemet ganska snabbt.

Tack Joel K

Resenärer som tittade på Bjursas Ski Center tittade också på

Falun, Falu Kommun

Besökt Bjursas Ski Center? Berätta vad du tyckte!