“Stor potential men kocken hade ingen toppendag”
Omdöme om Le Parc

Le Parc
Rankad som nr 61 av 80 Restauranger i Falun
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Härliga stora lokaler i industristil med boulebanor och shuffleboards.

Jättetrevlig ägare som är väldigt vinkunnig, därmed var vinlistan väldigt bra.

Maten dock.. den hade mer att önska. Till förrätt åt vi sniglar där krutongerna ovanpå var allt annat än frasiga.

Till varmrätt entrecôte med pepparsås och klyftpotatis. Såsen ganska smaklös. Saknade hela pepparkorn, vin och cognac. Klyftpotatisen på gränsen till för friterad. Exakt samma frästa grönsaker i botten på min tallrik som till det confiterade anklåret. Efterfrågade en köttkniv men det fanns inte. Besticken kändes som förrättsbestick.

Tråkigt att maten inte riktigt levererade då både lokalen och ägaren har väldig potential.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack SweFoodie
Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

Stor och fin lokal, bra i pandemitider. Nästan folktomt på lunchen. Beställde röding och anka som båda var toppen. Bra service.

Datum för besöket: augusti 2021
Tack Caroline S
Omdömet skrevs 24 mars 2021 från mobil enhet

Läcker lokal! Tyvärr ekade den tom vid vårt besök. Vi hade hört att de serverade Langos så därav vårt besök. Men de hade slut på räkorna!? Så det blev ingen mat. Hade jag ägt krogen hade jag nog gått 300m och kompletterat i lokala matbutiken...
Så vi nöjde oss med nötter och goda kalla öl istället. Älskar du Boule så är detta stället för dig! Många banor i den stora läckra lokalen. Vi tog ett parti Shufflebord och roade oss.
Tragiskt att det var så lite gäster då lokalen är ”Corona-säker” med tanke på rymden.

Datum för besöket: mars 2021
1  Tack Bestserviceacademy

Resenärer som tittade på Le Parc tittade också på

Falun, Falu Kommun

Besökt Le Parc? Berätta vad du tyckte!