• Frukost ingår
Rabattmeddelande! 26 % lägre än genomsnittspriset

Priset du har hittat är 26 % lägre än det här hotellets genomsnittspris på 160 US$/natt.

Kostnadsfri avbokning till den 29/07
  • Frukost ingår
Gruvortens B&B i Falun(Falun)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 21/07
Boka nu, betala på plats
Falu STF Vandrarhem(Falun)(Mycket prisvärt!)
Kostnadsfri avbokning till den 27/07
Priceline
Omdömet skrevs 18 mars 2018

• Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Anders E, Försäljningschef på Scandic Lugnet Falun, svarade på det här omdömetSvarade 19 mars 2018

Omdömet skrevs 7 mars 2018 från mobil enhet

Rummen står oförändrade sedan 80 talet. Utrustning, färgsättning är utdaterad sedan länge. Rummen är så omoderna att man ställer sig frågan, hur kan uppfylla Scandic standarden?
Till frukost är personalen osynlig, delvis okunnig, oengagerad. Matsalen är rörig (se bild).
Nej inte en gång till, i väntan på renovering, utbildning, städning blir det något annat hotell i området.

Bodde här: mars 2018, reste i arbetet
Tack Jakob H
Anders E, Försäljningschef på Scandic Lugnet Falun, svarade på det här omdömetSvarade 9 mars 2018

Hej
Tack för din review. Ja vissa delar av hotellet har behov av renovering men det är inte sen 80 talet som du skrev.
Scandic har många hotell och vi står på kö för att renovera. Vi hoppas och tror att vi snart ska få dra ingång med en översyn av hotellet.
Tråkigt att frukosten inte blev bra. Självklart ska personalen vara kunning och engagerad och det är det flesta av vår personal.
Men uppebart har vi inte nått fram till alla. Här kan vi bli bättre.
Passar på att önska dig en riktigt trevlig helg!
/Anders Ericsson - Scandic Lugnet

Omdömet skrevs 3 mars 2018

Börjar med det som var bra - frukostbuffén.
Incheckning - trevlig personal
Rummet - kallt golv. Sängen gungade när man vände på sig i sängen. Kuddarna - inte min smak, för tunna och oformbara, täcket tunnt.
Utcheckning - online utcheckningen fungerade inte, och när jag kom ner i receptionen stod receptionisten och pratade iom något med en kollega och valde att prata klart istället för att uppmärksamma gästen/kunden.

Bodde här: mars 2018
Tack Annette S
Anders E, Försäljningschef på Scandic Lugnet Falun, svarade på det här omdömetSvarade 5 mars 2018

Hej Annette,
Tack för att du tagit dig tid att recensera din vistelse hos oss. Vi vill gärna ha feedback från våra gäster så att vi kan bli bättre.
Så kul att du gillade vår frukost. Det är ju en viktig del av en hotellupplevelse och en förutsättning för en bra start på dagen.
Beklagar om du upplevde det kallt på rummet. Det har ju varit väldigt kallt ute här nu en tid och tydligen har inte systemet hunnit med riktig, att anpassa temperaturen på alla rum. Vi tar upp detta med vår fastighetsägare.
Tråkigt att online check out inte fungerade just när du skulle använda den. Det är ju annars en väldigt smidig funktion som spar tid för gästen. Självklart ska vår personal i receptionen ha gästfokus.
Önskar dig hjärtligt välkommen åter!
//Anders Ericsson - Scandic lugnet

Omdömet skrevs 26 februari 2018

Ett helt okej Scandic hotell. Precis vid Lugnet, så nära till längdskidåkning, simhall, tennis mm. Ca 15 minuters promenad till centrala Falun. Också nära till köpcentrumet Majoren, där det finns de vanliga kedjorna som Rusta, ICA Maxi, ÖoB, Granngården mm. Frukosten var väldigt bra, där det enda jag personligen saknade var bacon:) Finns en stor hotellbar och mycket sittplatser.

• Bodde här: februari 2018, reste med vänner
Omdömen sammanställs i samarbete med Scandic Hotels
Tack andreasD2388WF
Anders E, Försäljningschef på Scandic Lugnet Falun, svarade på det här omdömetSvarade 27 februari 2018

Hej och tack för din recension av oss. Javisst har vi ett perfekt läge med närhet till både sport och till shopping samt till stadens uteliv.
Självklart har vi bacon på frukostbuffén, du måste bara missat det.
Hjärtligt välkommen åter!
//Scandic Lugnet - Anders Ericsson

Omdömet skrevs 3 februari 2018

• Bodde här: februari 2018, reste ensam
Omdömen sammanställs i samarbete med ScandicHotels.com
Anders E, Försäljningschef på Scandic Lugnet Falun, svarade på det här omdömetSvarade 5 februari 2018