Omdömet skrevs 5 augusti 2020 från mobil enhet

Bodde med familjen en natt i augusti i familjerum och besökte gruvområdet. Vackert och mkt fräscht rum där hela familjen fick plats utan problem. Hela byggnaden är fint renoverad och med fin information om historien om huset och omgivningarna. Utsikten från rummet och huset är otroligt speciell och stor del av behållningen då man ser ut mot Stora stöten. God frukost. Trevligt och varmt välkomnande av värden! Missa för gudsskull inte att besöka gruvan och allt runt omkring. Märk att man delar toalett och dusch. Allt mkt fräscht.

Datum för vistelsen: augusti 2020
Tack Uppsalajenny
Omdömet skrevs 23 juni 2020 från mobil enhet

Bästa boendet om ni besöker Falun och ska se Falu Koppargruva. Precis intill gruvan ligger detta fräscha B&B. Jättefina rum, fräsch toa & dusch, tyst & avkopplande omgivning, sköna sängar, god frukost och trevlig personal. Rekommenderas varmt!

Datum för vistelsen: juni 2020
Tack Kinalina
Omdömet skrevs 6 november 2019

Om man kan tänka sig gemensam dusch och toalett är Gruvortens super mysig.
Jätte trevligt personal och precis utanför fönstret är Falu koppargruvas stora hål, som man kan ta en spännande promenad runt. Har man tur kan man också få vara med på ett Yogapass på kvällen.

Datum för vistelsen: oktober 2019
Tack Åse M
Omdömet skrevs 7 augusti 2019

Trevligt rum och välstädat och ett VÄLDIGT bra läge om man ska besöka gruvan i Falun. Rummet vi hade var utan dusch och toalett men det var inget problem tyckte vi, faciliteterna för dusch och toalett var mycket fräscha.
Det fanns också en fin veranda som man kunde sitta och umgås på med en fin utsikt över gruvan. Frukosten var också mycket bra.

Datum för vistelsen: juni 2019
Tack UlfB79
Omdömet skrevs 3 februari 2019

Jättefint rent rum och välstädade allmänna ytor. Dessutom är läget fantastiskt och priserna mycket låga. Frukosten är fantastiskt god. Trevligt bemötande och sköna sängar. Bra med mikrovågsugn och kyl för gästerna. Rekommenderas varmt.

Datum för vistelsen: februari 2019
Tack Mattias Å