“Lamm to die for...”

Rankad som nr 87 av 3 442 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vem kunde tro att vitmossa, hö och chaga (ticka) kunde smaka så gott?

Mysig liten restaurang med personlig känsla och fantastiskt god mat. Alla detaljer kring både maten, uppläggningen och serveringen kändes väldigt välgenomtänkt. Gillade att kockarna själva kom ut och serverade och presenterade rätterna till gästerna.

Lamm tartaren var det godaste lammet jag ätit i hela mitt liv.

Väl värda sin stjärna. Ser fram emot att komma tillbaka.

Tack Linnea86

Omdömet skrevs 3 mars 2018 från mobil enhet

Födelsedagsmiddag med familjen. Toppenbra mat och service. Verkligen värd en stjärna. Kul med det lilla extra.

Tack Lalumobil
Omdömet skrevs 22 januari 2018

Fantastisk mat och service! Någorlunda prisvärt! Kan verkligen rekommenderas både för affärsmiddag, parmiddag men också familjemiddag

Tack Lalumobil
Omdömet skrevs 19 november 2017 från mobil enhet

Jag och en nära vän var hit för att fira att vi klarat sista momentet innan examen. Vi hade bokat bord vid "baren" där de lägger i ordning alla serveringar.
Vi inledde med champagne på rekommendation från sommelieren och därefter satte det igång. Maten var genomgående mycket bra med några enstaka komponenter som inte kändes helt genomarbetade.
Restaurangens tänk och filosofi är väldigt modernt och tidsenligt med svenska råvaror och de är självförsörjande när det gäller kött genom jakt.
Alkoholen är VÄLDIGT dyr. Ca 200kr/glas oavsett vilket vin eller vad man vill dricka. Men å andra sidan har de verkligen bara handvalda riktigt bra viner.
Gillar man mat, och upplevelser med mat då ska man definitivt besöka agrikultur. Jag skulle gå tillbaka hit.

1  Tack Emma Å
Omdömet skrevs 17 november 2017 från mobil enhet

Vi bokade bord på rekommendation från matintresserad bekant.
Det är svårt att få plats då det finns max 30 platser samt på önskad tid så jag rekommenderar att boka i god tid.
Lokalen är liten och har känslan av en liten kvartersrestaurant, vi ser fräscha och fina vedstaplar(!) som förstärker det provinsiella intrycket.
Bordet är redo för oss på utsatt tid, vi har bokat tidigt då vi inte var ute i tillräckligt god tid.
Vi hänger av oss i den minsta garderoben som jag har någonsin sett, toaletten är ännu mindre men mycket ren och fin.
Vi får flera goda och intressanta ammisar med vegetarisk touch.
Vi äter restaurangens fasta meny, enda valet, som består av vegetariska rätter samt en rätt med kött, anka ikväll.
Alla rätter serveras på ett kunnigt, informativt samt trevligt sätt.
Vinvalet var mycket bra, kanske det bästa på kvällen med överraskningen med servering av den egna ginen till löjrommen som var kvällens absoluta höjdare.
Middagen var mycket bra men inte på topp samt kanske inte helt prisvärt. Definitivt intressant i sin nisch med tydlig vegetarisk prägel.

Tack Jaws51

Resenärer som tittade på Agrikultur tittade också på

Besökt Agrikultur? Berätta vad du tyckte!