“Trevligt ställe vi besökt förut, nja känslan denna gång. ”

Österlånggatan 17 Bar & Kvarterskrog
Rankad som nr 212 av 3 380 Restauranger i Stockholm
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 2 februari 2020 från mobil enhet

Trevligt ställe vi besökt förut och var nöjda. Inte så stort utbud på söndag lunchtid, som bådade gott. Tyvärr föll oss varken regnbåge eller de torra kycklingbitarna upplagda i ett försök att se aptitretande ut i smaken. Husets vin var ok till båda rätterna . Personalen var trevlig och vi lämnade stället med nja känslan .

Datum för besöket: februari 2020
Tack awarohan6

Omdömet skrevs 2 januari 2020

Vi bokade bord för två kl.15 på Nyårsafton. Vi valde till förrätt en bruschetta med löjrom och till varmrätt en pasta med hummerkött.
Förrätten var helt ok men absolut inte värd priset 199:-...
Pastan bestod mest av räkor, som inte ens nämndes i menyn, och ytterst lite hummer. Flera av ingredienserna till pastan saknades och när vi frågade om detta fick vi ett ganska surt svar...
Oxtartaren som fanns med på menyn som förrätt och som vi önskade beställa ”var tyvärr slut, glömde jag säga det?”, sa servitrisen... Detta var alltså kl.15 och man undrar förstås hur denna rätt redan kan ha tagit slut...
Miljön på gatuplan känns mer som ett stökigt café än en restaurang. Vi satt på övervåningen där det var lite lugnare, men många bord var inte avdukade och miljön och personalen kändes ”sloppy”...
Troligen överlever restaurangen för sitt läge i Gamla stan och alla turister. Så tyvärr blev vår upplevelse på Österlånggatan 17 en stor besvikelse. Vi kommer inte att gå dit igen.

Datum för besöket: december 2019
Tack MonaH1921
Omdömet skrevs 14 december 2019 från mobil enhet

Mycket god mat, köttbullarna var superba med smekande potatispuré, läcker sås, smält underbart smör och till det rårörda lingon och inlagd gurka. Fantastisk personal och mysig miljö. Det som gjorde det extra speciellt var deras bemötande av vår hund, honom tog de hand om först och kom med vatten, sen kom vi. Det gillar jag som hundägare

Datum för besöket: december 2019
Tack anna_D1491PM
Omdömet skrevs 3 december 2019

Enkel mat som smakade gott. Inga överraskningar men heller ingen service jag vill komplimentera. Brödet kom på bordet efter vi påkallat detta, brödassietterna likaså - efter vi påkallade detta. Personalen glad och påtagligt ovetande om tågordningen vilket fick oss att känna att snart sitter turister i våra stolar, så varför anstränga sej mer. Lokalen är mycket trevlig och gemytligt trång, men det blir inget återbesök för mej.

Datum för besöket: november 2019
Tack Ulla H
Omdömet skrevs 24 november 2019 från mobil enhet

Vi hade bokat ett bord för fyra och fick just det på utsatt tid. Ett vänligt och korrekt bemötande. Servicen var bra och informativ och servitrisen tog sig tid att prata om maten och om vinet.
Både mat och dryck serverades inom rimlig tid. Allt smakade mycket bra och var smakfullt serverat.
Vi kan rekommendera Österlånggatan 17 - en trevlig och inbjudande kvarterskrog.

Datum för besöket: november 2019
Tack hakr2014

Resenärer som tittade på Österlånggatan 17 Bar & Kvarterskrog tittade också på

Besökt Österlånggatan 17 Bar & Kvarterskrog? Berätta vad du tyckte!