“Bra service, fin miljö och bra råvaror. Inte mer.”

Österlånggatan 17 Bar & Kvarterskrog
Rankad som nr 194 av 3 420 Restauranger i Stockholm
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 26 maj 2018

Mycket professionell och trevlig serveringspersonal. Miljön är väldigt gemytlig. Vi satt ute en varm vårdag och atmosfären var riktigt skön. Tyvärr höll stolarna en lägre nivå med hårda, små trästolar. Allt för att få plats med så många som möjligt.
Vi var ett sällskap på fyra där två beställde råbiff och blev mycket nöjda. De andra två (däribland jag) beställde räksallad. Den var helt ok men definitivt inget speciellt. Färska grönsaker och räkor som blandades ihop och en klick dressing vid sidan. Dyrt med tanke på att kocken inte ens behövde närvara vid denna tillredning.

1  Tack Jemo2014

Omdömet skrevs 24 april 2018

Beställningen ras snabbt och maten kommer in ganska snabbt. Vi får mer bröd in utan krångel. Personalen är trevlig och tillmötesgående. Atmpzfären avslappad och inkluderande. Sedan kommer maten. En sallad med en halv grillad kronärtskocka. Den håller inte måttet. Inget "matigt" i salladen, kronärtskockan, är dåligt tillagad, torr, ingen smak. Den andra rätten är en linguine som är beskriven på ett otroligt tilltalande sätt. I rätten finns tre st musslor, oklart hur de är tillagade, samt några ringar tunna, bleka, frysta, bläckfiskringar. Den hyvlade fänkålen smakar absolut ingenting och fänkålskrämen känns bara påhittad. Den tredje rätten är en stekt sidfläsk som en torr kebab... Nä, inte för det priset kära Österlånggatan 17. Då stannar vi hellre hemma...

Tack AnnaSpiri
Omdömet skrevs 22 april 2018 från mobil enhet

Ett jätte mysig restaurang med utmärkt mat! Trevlig och kunnig personal. På menyn finns något för alla! Vill man bara titta in på ett glas är baren vänligt inbjudande...

Tack Sophie75
Omdömet skrevs 29 mars 2018 från mobil enhet

Underbar krog men skön atmosfär. Maten fräsch och god med allt från smårätter till vanliga huvudrätter. Personal uppmärksamma och trevliga. Kan klart rekommendera att gå hit!

Tack evaborgertpalm
Omdömet skrevs 16 mars 2018 från mobil enhet

Trevligt ställe i Gamla stan. Gemytlig atmosfär och god mat. Trevliga smårätter
Lite snålt med vin i glasen, mängd beroende av vem som serverade. Kostar inget att vara lite generös.

Tack Birgitta T

Resenärer som tittade på Österlånggatan 17 Bar & Kvarterskrog tittade också på

Besökt Österlånggatan 17 Bar & Kvarterskrog? Berätta vad du tyckte!