“Helt ok”

Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Gamla stan och Riddarholmen
Omdömet skrevs 18 juni 2016 från mobil enhet

Vet inte riktigt vad det är men har aldrig riktigt gillat Pontus by the sea. Har ätit hos dem ett antal gånger och försökt ge dem en chans men jag har högre förväntningar på leveransen än de levererar.

Det är ett skönt ställe men maten har varit medioker. Personalen har alltid varit lite dryga och haft attityd vilket jag inte alls förstår varför. Har de tuffa anställningsvillkor? Är det fler som tycker att leveransen inte når upp till förväntningarna och att det speglar av sig på serveringen.

Alla har absolut inte dålig attityd men varje gång vi besökt just by the sea har det varit någon i serveringen som varit rätt osympatisk.

Tack Erik H

Omdömet skrevs 17 januari 2016 från mobil enhet

Jag har alltid haft så höga förväntningar på Pontus by The sea. Jag har en känsla att det går att göra så mucket bättre , personalen kan vara mer "fokuserad"/"härvarande", menyerna har alltid varit tilltalande men när rätterna väl levereras saknas det där "extra" som man kan förvänta sig av en bättre restaurang.
Läget är perfekt och det är ett trevligt ställe, maten är bra men inte fantastisk likt andra restauranger i närheten. Jag väljer hellre le rouge, gondolen, Dahlgrens matbar, grands veranda, Berns, ja listan är lång över alternativ. Men Pontus har potential och skulle kunna bli riktigt bra!

Nu var det längesedan sist jag besökte dem så det kan vara annorlunda idag, ge dem en chans och kommentera här.

Tack Erik H
Omdömet skrevs 29 juli 2015 från mobil enhet

Min tredje vistelse. Lika bra som tidigare. Suverän service. Rätt hög prisnivå men värt varenda krona. Varit på skaldjursplatå. Ätit oxfilé och varit på ett julbord. Julbordet fick "bara" 4 poäng av 5 möjliga. De andra två middagarna fick full pott. Oxfilé från Guldkött är det bästa köttet som kan upplevas. Så mört att man kan vara tandlös. Hummer och havskräftor suveränt. Måste bara besökas. Ligger vid vattnet mellan slottet och slussen i gamla stan.

Tack Tomas W
Omdömet skrevs 13 december 2014

Me French heter det nu. Det mesta av julmaten smakade konstigt och rent av illa. Jag gillar julbord, men här var det svårt att äta upp något. Personalen var ganska otrevlig men inte på samma låga nivå som maten. Svinkallt och dragigt där vi satt. Aldrig att jag ens funderar på att gå dit igen.

• Atmosfär
Tack Jk0099
Omdömet skrevs 8 augusti 2013

Läget är fantastiskt och det är en bra mingellokal med mycket yta, bord och ståplatser. Däremot verkar Mr French vara en riktig turistfälla vilket kanske inte är så konsigt med läget vid vattnet och Gamla Stan. Allt är överprisat, ganska rörigt och det är väldigt tydligt att de inte har en återkommande publik; maten smakar inget vidare (i synnerhet inte för 250-300 kronor) och personalen är trevlig men de verkar underbemannade, allt tog väldigt lång tid. Läget är som sagt fint med det finns andra ställen i Stockholm med samma vy och som är betydligt bättre och där du får en bättre upplevelse för pengarna!

• Atmosfär
Tack 109Stina

Resenärer som tittade på Pontus by the Sea tittade också på