“Mycket gott!”
Omdöme om Ljunggren

Ljunggren
Boka med
Ljunggren har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 393 av 3 255 Restauranger i Stockholm
Kök: Sushi, Asiatiskt
Bra för: Större grupper
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Slussen
Omdömet skrevs november 10 2017 från mobil enhet

Ljunggren är en god, trevlig och spännande restaurang!

God och spännande asiatisk mat, exotiskt (men inte konstig mat) och väldigt gott.
Det går ganska snabbt att få maten.

Vänlig personal, dock var det klumpigt av kyparen att servera mig som minderårig en läsk med 4% alkohol. Klart olämpligt!

Trevlig miljö och atmosfär, dock kan det bli trångt och hög ljudvolym.
Borden är ganska små, men det fungerar.
Inte den bästa restaurangen att gå till med små barn, just på grund av att det är trångt.
Trevliga toaletter finns.

Då Ljunggrens är en populär restaurang, är det en väldigt bra idé/nödvänligt att boka bord.

Ljunggrens ligger i Brunogallerian, på Götgatsbacken, på Södermalm.

Jag kan varmt rekommendera Ljunggrens!

Tack Isepise

Omdömet skrevs oktober 12 2017

Allt möjligt från Asien, gott trevligt och ganska dyrt.
Många små rätter om man vill smaka av mycket olika saker.

Tack CaptainFrost
Omdömet skrevs september 17 2017 från mobil enhet

God och enkel sushi. Trevlig personal men högljudd miljö. Vi hade bokat för 9 och trängde oss runt ett bord för nog 7, så trångt.

Tack Almgren4711
Omdömet skrevs juli 16 2017 från mobil enhet

Mkt trevlig sushirestaurang!
Svenska råvaror som gös och röding. Fint serverat och jättegott. Lite mer än vanlig sushi. Helt enkelt sushi med twist!
Bra och uppmärksam betjäning.

Tack Gunnar N
Omdömet skrevs juni 28 2017 från mobil enhet

Vi hade bokat bord och var en halvtimma tidiga, men fick sätta oss utan problem.
Servitrisen var väldigt trevlig.
Vi var där vid ca kl 18 så det var ganska lugnt och inte så hög ljudnivå.
Belysningen vid bordet var inte så trevlig. Det lyste en stark lampa mot väggen som gav ett jobbigt sken.

Drinkarna och förrätten var det inte lång väntetid på, men huvudrätten lite längre.

Maten låg vackert upplagt och smakade fantastiskt gott när den väl kom.
Mycket välgjord sushi!
Efterrätten var också god.
Värt pengarna.

Tack AndreaGunnel

Resenärer som tittade på Ljunggren tittade också på

Besökt Ljunggren? Berätta vad du tyckte!