“Underkänt”

Rankad som nr 129 av 3 387 Restauranger i Stockholm
Kök: Europeiskt, Skandinaviskt, Internationellt
Bra för: Affärsmöten, Romantiska möten
Område: Kungsholmen

Vi var ett sällskap på fyra personer och vi beställde 1st fisk 2 oxfilé rätter och en lammrätt där det sistnämnda fick godkänt och resten mediokert eller underkänt.
Det som lyfter betyget något är servicen.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 08Sthlm

Omdömet skrevs 28 februari 2021 från mobil enhet

Supertrevlig personal, god mat och prisvärt. Kan varmt rekommendera biff Rydberg och ryggbiff. Bra läge och Barolon ska ni beställa.

Datum för besöket: februari 2021
Tack lingetoft
Omdömet skrevs 6 januari 2021 från mobil enhet

Hade bokat en 3-rätters på nyårsafton. Blev förvånad över att det var så trångt mellan borden? Pandemi? Det var absolut inte coronaanpassat. Då vi haft Covid-19 så bekymrade vi inte oss allt för mycket över det. Fick förrätten ganska snart efter beställning, klassiskt toast Skagen. Svårt att misslyckas med en sådan. Den var helt ok. Men där tar det trevliga slut. Fick vänta över en timme på varmrätten, kyparn kom tillbaka flera gånger och frågade vad vi hade beställt. Han var som han sa ”stressad”. Hälleflundran till varmrätt var det inte heller något större fel på. Men rödbetor till fisk?? Desserten misslyckades de också med. Vi fick in den ena. Sen efter 15 minuter kom den andra. Créme Brulée. Som antagligen stått klar rätt länge. Det krispiga hade blivit segt. Strax före klockan 20 verkade det som om de prioriterade att få ut så mycket alkohol som möjligt till borden än att servera maten till oss som satt och väntade...

Datum för besöket: januari 2021
Tack F4409MGjanel
Omdömet skrevs 15 december 2020 från mobil enhet

Moules som serverades kylskåpskalla - nykokta ? Var det leftovers från helgen ? Klagade kom tillbaka efter kort - överhettade i en micro.
Huvudrätten - OK kött men med - pommes kalla i mitten -
Passera å gå vidare - Det är svårt att inte hitta något bättre i kvarteret.

Personalen var trevlig och vinet bra.

Datum för besöket: december 2020
Tack Globetrotter20200101
Omdömet skrevs 23 november 2020

En av våra favoritrestauranger. Både för ett besök med familjen för söndagsmiddag eller kompisgänget från jobbet.

Menyn har många bra alternativ, så skönt att slippa en meny där man verkligen får leta efter något man vill äta. Här är det tvärtom, man får fundera länge över vad man INTE vill äta.
Ofta blir det deras verkligen prisvärda 3 rätters meny för 300:-. Oslagbart.

Nu har vi testat att ta hem mat också. Det var riktigt bra, vi var 5 personer som beställde 3 rätters för avhämtning och trots att alla valde olika kötträtter till huvudrätt så var all mat varm när vi satte oss hemma.
Rekommenderas varmt i dessa virus tider!

Vi ringde innan på eftermiddagen och bestämde en tid för avhämtning. När min man kom för att hämta var allt precis klart precis på tid.
Jättefin service.

Datum för besöket: november 2020
Tack asa_matz

Resenärer som tittade på Spisa hos Helena tittade också på

Besökt Spisa hos Helena? Berätta vad du tyckte!