“En enorm mat upplevelse.”

Restaurang Esperanza
Rankad som nr 45 av 3 514 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Bra för: Särskilda tillfällen, Romantiska möten, Familjer med barn
Middagsalternativ: Middag, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs 15 november 2017

En restaurang som jag bara älskar. Det var mycket bra service härlig miljö och mycket god mat. En Carpaccio som hade en mycket god balans. Sedan åt vi lamm helt underbart. Jag kommer tillbaka.

2  Tack Lejon73

Omdömet skrevs 10 november 2017 från mobil enhet

Lite trångt och bullrigt men det är ok. Bra personal och mycket bra mat. Tog deras Delize. Den var kanon. Övriga runt bordet med andra rätter var också mycket nöjda.

1  Tack 851ThomasF
Omdömet skrevs 7 november 2017 från mobil enhet

Riktigt god mat med bästa tänkbara service. Ett måste när man är i Stockholm.
Mysigt och hemtrevligt. Bör bokas i förväg då det är riktigt uppskattat av gäster.

Datum för besöket: oktober 2017
1  Tack Joakim O
Omdömet skrevs 6 november 2017 från mobil enhet

Det är en absolut favorit i Stockholm. Mycket bra mat, trevlig personal och ett engagemang om gästerna som gör att man gärna återkommer. Jag kan varmt rekommendera ett besök.

1  Tack Mandersson58
Omdömet skrevs 22 oktober 2017 från mobil enhet

Mysig kvarterskrogskänsla. Maten håller god kvalité med utmärkta val av råvaror. Åt tre rätter.
Carpaccio di Manzo-utsökt utförande med härlig ton av balsamico och väl tilltaget med god parmesan.
Agnello con Pesto alla Genovese-lammfiléns kvalité i kombination med peston gjorde att lammet lätt smekte gommen. Utsökt! Beställde Suppli som tillbehör-ok, hade kunnat vara perfekta om risotton varit lite mer tillagad innan frityr, nu var riset något hårt och mjöligt.
Till dessert blev det:
Pere cotte con Mousse al Ciocccolato. Väldigt gott, hade föredragit päronet utan kärnhusdelar men moussen hade en mycket tydlig och god mjölkchokladsmak.
Tog en cappuccino till som inte var riktigt så kraftig i espressosmaken som jag personligen föredrar utan troligen var baserad på en något enklare rostad arabicaböna än jag brukar använda.
Rekommenderar restaurangen! Vi var mycket nöjda med både mat, atmosfär och service.

Datum för besöket: oktober 2017
1  Tack ok2bermamma

Resenärer som tittade på Restaurang Esperanza tittade också på

Besökt Restaurang Esperanza? Berätta vad du tyckte!