“Mycket trevlig kvarterskrog”

Kök: Italienskt
Middagsalternativ: Bokningar
Område: Södermalm Område
Omdömet skrevs 19 september 2020

Lugn och trevlig miljö. Bra avstånd mellan sällskapen i Coronatider.
Utmärkt trerättersmeny med kammusslor och gös. Vällagat och gott till ett rimligt pris. Bra service.

Datum för besöket: september 2020
Tack Swedish_Saguaro

Omdömet skrevs 13 augusti 2020

Vi tyckte att när vi fick in maten att portionen var i minsta laget, men vi blev lagom mätta och var nöjda så. Åt en pasta med kyckling som var jättegod. När vi skulle betala visar det sig att vi delat på en portion och fick då förklaringen till portionsstorleken. Han som tog beställningen uppfattade tydlingen att vi ville dela fast vi ville ha varsin av samma maträtt.
Personalen var oengagerade och såg inte ut tycka att tillvaron var toppen.
Att äta ute är inte direkt mysigt, Mycket trafik runt om, bilar, cyklar och folk som promenerar.

Datum för besöket: augusti 2020
Tack outi68
Omdömet skrevs 1 mars 2020

Besökte la casa för bio rio. Började med en flaska prosecco. Fortsatte med pasta, pizza, risotto. Avslutade med espresso och grappa. Utmärkt mat och fantastiskt service. Vi lär återvända!

Datum för besöket: februari 2020
Tack KennethS543
Omdömet skrevs 2 november 2019

Det första som händer när vi börjar beställa mat, är att servitören börjar klaga på att vi är för många och därmed inte kan beställa vad som helst ur menyn. Detta fast vi bokat i förväg och ingen då sagt något om att 10 personer skulle vara för mycket. Servitören påstår att vi borde ha förbeställt maten, men inte har vi fått någon info om att vi borde ha gjort så. Så hur hade vi kunnat veta?
Hela vistelsen blev otrevlig. Man kände sig icke önskad som kund, och servitören hade en dålig och anklagande attityd under varje gång som han kom med något till vårt bord.
Och när vi ville prata med chefen för platsen angående detta oförskämda beteende, så visade sig att servitören i fråga VAR chefen gör stället! Ingen utsäkt fick vi. Fast kvällen som var menad att fira vår pappas födelsedag, blev förstörd.
Så ingen plats att gå till om man vill bli civiliserat bemött.

Datum för besöket: november 2019
Tack Puma8484
Omdömet skrevs 12 september 2019

Härlig stämning i restaurangen, bra priser, supergod pasta och oerhört trevlig personal. Rekommenderas varmt

Datum för besöket: september 2019
Tack Simon O

Resenärer som tittade på La Casa trattoria tittade också på

Besökt La Casa trattoria? Berätta vad du tyckte!