“Medel”

Marie Laveau
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Område: Mariatorget
Beskrivning: Efter 12 år av ständig utveckling är Marie Laveau mer aktuell än någonsin.Inspirationen från stora amerikanska bistros har skapat en välkomnande restaurang för hela familjen på Hornsgatan i Stockholm. På menyn står amerikansk sydstatsmat med rötter i New Orleans, Louisiana och South West Mexico. Inga vita dukar eller högtravande rätter, utan mer avslappnat och högt i tak. Marie Laveau är ett nöjespalats i litet format för den som vill spendera halva dagen och hela kvällen under samma tak. Lunchen tar man på Love Food Cafe. Där serveras vällagade sandwiches som man själv kan komponera om man så önskar. After Worken äter man bäst i stora baren. Perfekt för kompisgänget som vill kickstarta igång kvällen. Kommer man med familjen kanske man väljer att sitta i matsalen. Menyn är densamma oavsett var man sitter. Är du sugen på Stockholms bästa cocktails går du till Little Quarter, där tempot är lika högt som kärleken till hantverket är stort. Med dansskorna på så glider du enkelt ned en våning till nattklubben Club Laveau. Klubben med de bästa bokningarna av dj’s och events. Marie Laveau är kort och gott ett ställe för folket, ett ställe där alla ska känna sig välkomna.
Omdömet skrevs april 11 2017 från mobil enhet

En helt ok restaurang. Jag tog en baconburgare och min tjej tog friterad kyckling. Trevlig personal, lagom ljudnivå på musiken.

Tack Heatly2

Omdömet skrevs april 10 2017 från mobil enhet

Var här tillsammans med en kille och käkade. Han tog den vegetariska burgaren med svamp, vilket han tyckte var helt okej även om det inte var något sensationellt. Jag åt friterad kyckling med belgisk våffla och sirap , vilket jag tyckte var en jätterolig men lite udda kombination. Smakerna gifte sig dock! Roligt att prova! Kycklingen var superkrispig! Vi avslutade middagen med varsin whiskey sour som får 3 av 5 ostbågar i betyg! Totalt för 2 glas vin, 2 drinkar och käk landade notan på 800:- hit kommer vi nog igen :)

Tack Sarah A
Omdömet skrevs februari 14 2017

Var och åt på Marie Laveaus restaurang i lördags och blev trevligt bemött av rapp personal vällagad mat som smakade utmärkt. Utmärkt bar med. Rekommenderas

2  Tack SirPetter
Omdömet skrevs februari 4 2017 från mobil enhet

En av de sämsta restauranger jag någonsin besökt i Stockholm
Maten urusel liksom en skitig meny som innehöll oätliga rätter så vi tog den vi trodde var mest ätlig ( Jambalaya ) men den var helt under all kritik
Undvik detta ställe
Anders 2017-02-04

2  Tack Butcho00
Omdömet skrevs februari 4 2017 från mobil enhet

Vi har tidigare vallfärdat till ML för er goda burgare & trevliga personal. Nu var personalen utbytt & otroligt nonchalanta, burgaren hade fallerat totalt & var kall, överlagad & söt. Synd.

Tack Zarah W

Resenärer som tittade på Marie Laveau tittade också på