“Baren på Marie Laveau: Gott men knappt prisvärt”
Omdöme om Marie Laveau - STÄNGD

Marie Laveau
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Mariatorget
Beskrivning: Efter 12 år av ständig utveckling är Marie Laveau mer aktuell än någonsin.Inspirationen från stora amerikanska bistros har skapat en välkomnande restaurang för hela familjen på Hornsgatan i Stockholm. På menyn står amerikansk sydstatsmat med rötter i New Orleans, Louisiana och South West Mexico. Inga vita dukar eller högtravande rätter, utan mer avslappnat och högt i tak. Marie Laveau är ett nöjespalats i litet format för den som vill spendera halva dagen och hela kvällen under samma tak. Lunchen tar man på Love Food Cafe. Där serveras vällagade sandwiches som man själv kan komponera om man så önskar. After Worken äter man bäst i stora baren. Perfekt för kompisgänget som vill kickstarta igång kvällen. Kommer man med familjen kanske man väljer att sitta i matsalen. Menyn är densamma oavsett var man sitter. Är du sugen på Stockholms bästa cocktails går du till Little Quarter, där tempot är lika högt som kärleken till hantverket är stort. Med dansskorna på så glider du enkelt ned en våning till nattklubben Club Laveau. Klubben med de bästa bokningarna av dj’s och events. Marie Laveau är kort och gott ett ställe för folket, ett ställe där alla ska känna sig välkomna.
Omdömet skrevs december 24 2016

God mat men inte något extra. Tog grönsallad som tillbehör och den var vattning och tråkig och inte prisvärd.

Tack Ssolivi

Omdömet skrevs december 15 2016 från mobil enhet

Här är det känslan av fritidsgård som drar, skönt häng med kompisarna över en öl. Musiken späder på den sköna feelingen. I matväg finns det inget särskilt på menyn; det vanliga utan krångel. Fantastiskt flottiga hamburgerbröd som tyvärr inte bidrar till smaken. Sideorderfilosofin gör att MLs hamburgare är svindyra och inte prisvärda.

Tack Mikael D
Omdömet skrevs december 7 2016 från mobil enhet

Mackor/burgare i många olika varianter lockar till besök minst en gång i veckan.
Välj från färdiga kompositioner eller välj din egen.

Rekommenderar pork side.

Tack fraxster
Omdömet skrevs november 13 2016 från mobil enhet

Det blev ingen mat här utan endast ett besök i baren. Drycken var helt ok (några olika öl & vin). Priserna var som de brukar i en bar. Personalen var trevlig & man kände sig välkommen!

Tack ACSandstrom
Omdömet skrevs november 7 2016 från mobil enhet

Vi var ett sällskap vänner med stora barn/tonåringar som besökte restaurangen.
Vi hade en jättetrevlig kväll, men det berodde inte på maten som var väldigt överprisad. Personalen kunde inte tipsa om tillbehör som passade till maten ("ni kan läsa själva på menyn, där står det"). Beställde tonfiskburgare som var kalla och kolbrända (inte gott brända utan bränt brända, fick spotta ut bitar som inte gick att tugga. Pommes fritesen var också kalla när de kom och såserna som vi till slut valde var inget särskilt och blev inte uppätna.
Restaurangen är däremot jättetrevlig och mysig med riktigt skön stämning, vi hade som sagt en lyckad kväll ändå men det berodde inte på maten eller personalen (som tom var lite spydiga, ingen trevlig ton)
Ölen var kall och god och vi var glada men vi kommer inte tillbaka för maten, isåfall blir det en drink i baren.

Tack Abban

Resenärer som tittade på Marie Laveau tittade också på