“Grym burgare & sen Femtastic”
Omdöme om Marie Laveau - STÄNGD

Marie Laveau
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Mariatorget
Beskrivning: Efter 12 år av ständig utveckling är Marie Laveau mer aktuell än någonsin.Inspirationen från stora amerikanska bistros har skapat en välkomnande restaurang för hela familjen på Hornsgatan i Stockholm. På menyn står amerikansk sydstatsmat med rötter i New Orleans, Louisiana och South West Mexico. Inga vita dukar eller högtravande rätter, utan mer avslappnat och högt i tak. Marie Laveau är ett nöjespalats i litet format för den som vill spendera halva dagen och hela kvällen under samma tak. Lunchen tar man på Love Food Cafe. Där serveras vällagade sandwiches som man själv kan komponera om man så önskar. After Worken äter man bäst i stora baren. Perfekt för kompisgänget som vill kickstarta igång kvällen. Kommer man med familjen kanske man väljer att sitta i matsalen. Menyn är densamma oavsett var man sitter. Är du sugen på Stockholms bästa cocktails går du till Little Quarter, där tempot är lika högt som kärleken till hantverket är stort. Med dansskorna på så glider du enkelt ned en våning till nattklubben Club Laveau. Klubben med de bästa bokningarna av dj’s och events. Marie Laveau är kort och gott ett ställe för folket, ett ställe där alla ska känna sig välkomna.
Omdömet skrevs september 26 2015 från mobil enhet

Burgaren är en hit & sen kl23 öppnas dörrarna ner till klubben & bra drag & dans till Femtastic på fredagar. Ett ställe att må bra på.

Tack Zarah W

Omdömet skrevs september 13 2015 från mobil enhet

Trendigt ställe på Hornsgatan
Bar innanför dörren där man även kan äta
Restaurangen ligger innanför
Lite yngre publik på detta ställe
Mat inspirerat från amerikanska södern
Vi åt bla crabkake, mycket lten men god 135:-
Chiligrytan , även det god, men skulle uppskattat nåt bröd eller något mer än några salladsblad som var till .. majsbrödet som är till är alldeles för litet och torrt
En flaska vin ca 450-500:-..för den billigaste
Förrätt, varmrätt , två dessert och 1 flaska vin för 4 pers 2400:-
Trevlig personal och bra service

Tack stefan z
Omdömet skrevs september 6 2015 från mobil enhet

Hamburgarna här är riktigt riktigt bra! Stället är lite annorlunda jämfört med en vanligt restaurang. Men maten var god, bra stämning. Perfekt för en fredag eller lördag med vännerna!

Tack Eleonor D
Omdömet skrevs augusti 24 2015

Var där 11/8 och testade både deras CLASSIC CHILI och BRAISED PORK BELLY samt creamed corn och dirty rise. Var mycket nöjda med både personalens service och maten, smakrikt och vällagat. Riset var inget särskilt, men de andra sakerna som vi beställde vara mycket bra! En ny favorit på söder =)

Tack Amira S
Omdömet skrevs augusti 23 2015 från mobil enhet

Vi satt & väntade på våra burgare i 40 minuter & när vi sa till fick bi genast ett trevligt bemötande & påfyllt i glasen. Burgaren var perfekt på alla sätt.

Tack Zarah W

Resenärer som tittade på Marie Laveau tittade också på