“Grymma burgare ”

Marie Laveau
Bra för: Romantiska möten
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Bokningar
Område: Mariatorget
Beskrivning: Efter 12 år av ständig utveckling är Marie Laveau mer aktuell än någonsin.Inspirationen från stora amerikanska bistros har skapat en välkomnande restaurang för hela familjen på Hornsgatan i Stockholm. På menyn står amerikansk sydstatsmat med rötter i New Orleans, Louisiana och South West Mexico. Inga vita dukar eller högtravande rätter, utan mer avslappnat och högt i tak. Marie Laveau är ett nöjespalats i litet format för den som vill spendera halva dagen och hela kvällen under samma tak. Lunchen tar man på Love Food Cafe. Där serveras vällagade sandwiches som man själv kan komponera om man så önskar. After Worken äter man bäst i stora baren. Perfekt för kompisgänget som vill kickstarta igång kvällen. Kommer man med familjen kanske man väljer att sitta i matsalen. Menyn är densamma oavsett var man sitter. Är du sugen på Stockholms bästa cocktails går du till Little Quarter, där tempot är lika högt som kärleken till hantverket är stort. Med dansskorna på så glider du enkelt ned en våning till nattklubben Club Laveau. Klubben med de bästa bokningarna av dj’s och events. Marie Laveau är kort och gott ett ställe för folket, ett ställe där alla ska känna sig välkomna.
Omdömet skrevs augusti 23 2015 från mobil enhet

Vi satt & väntade på våra burgare i 40 minuter & när vi sa till fick bi genast ett trevligt bemötande & påfyllt i glasen. Burgaren var perfekt på alla sätt.

Tack Zarah W

Omdömet skrevs augusti 17 2015

Vi började med att tro att baren var restaurangen och blev lite förvirrade men när vi sedan visades in i det bakre rummet kändes det bättre. Enkel men ändå mysig inredning och vi fick ett hörnbord som kändes som det bästa bordet i rummet. Jättetrevlig personal som hjälpte oss galant. Vi blev tipsade om att ta varsin huvudrätt och sen dela på några tillbehör och det blev riktigt bra. Jag tog chilin som var fantastisk och med dirty rice och majsbröd till så var middagen komplett. Även om jag var mätt så avrundade vi kvällen med att dela på två efterrätter. Chokladkakan var inte dum men red velvet cheesecaken var magiskt god. Jag rullade därifrån.

Tack ilbombo
Omdömet skrevs maj 26 2015

Maten är kanon och smakar mycket bra. Jag gillar framförallt valfriheten där man själv väljer inriktning på rätten/smörgåsen och vad som skall läggas på.

Restaurangen är spartanskt inredd men med härlig känsla. Det känns som att man förflyttas till amerikanska söder med lite latinoinslag.

1  Tack Micke P
Omdömet skrevs april 23 2015 från mobil enhet

Marie Laveau erbjuder bra, och populärt barhäng. Framförallt fredagarna, sen eftermiddag gillar jag för after work med vänner. Priserna är bra speciellt för den som gillar champagne vilket de har specialpris på då.
När man börjar bli hungrig kan jag varmt rekommendera hamburgarna. Så himla god! Prova dem är mitt tips.
Personalen trevlig, vissa bartenders lite stela.

Tack Karin C
Omdömet skrevs april 2 2015

En veggierätt fanns det - men så god! Himla bra att de använder naturligt vin också. Vi gick därifrån mätta, glada och nöjda.

Tack Linda H

Resenärer som tittade på Marie Laveau tittade också på