“Överstekt piggvar drar ner betyget”
Omdöme om Hillenberg

Hillenberg
Rankad som nr 226 av 3 470 Restauranger i Stockholm
Område: Östermalm
Område: Östermalm
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vi besökte Hillenberg med son och flickvän och överlag var det en mycket trevlig upplevelse. Vår servitör var både kunnig och skicklig att läsa av oss, all heder att han frågade i vilken prisklass vinet ur den digra vinlistan fick hålla.

Vi startade med ostron och oliver - båda av hög klass.
Förrätterna blev märgben, råbiff och toast Skagen samtlig förrätter var mycket vällagade och i lagom storlek.
Till varmrätt valde vi tournedos, Bjärekyckling och piggvar. Kötträtterna var av hög klass med bra smaker. Piggvaren däremot var tyvärr lite överstekt och därmed torr, kaprisen helt smaklös och hela rätten var sval när den kom till bordet. Det hade inte skadat om det skirade smöret hade serverats vid sidan om, nu var det lite för snålt med den varan på tallriken för att rädda fisken. Betorna som tillbehör var dock i aptitliga små kulor och smakrika.
Vi avrundade med creme brulée och sorbet, här fanns inget att klaga på.

Men en piggvar för 445kr som inte är helt perfekt drar ner betyget för en restaurang som annars gav ett mycket gott intryck.

Tack Karin J

Omdömet skrevs 13 mars 2018 från mobil enhet

Mysig restaurang men som jag trodde lite bättre om faktiskt. Maten var det inget större fel på men prismässigt lite i överkant. Blev serverad mat o dryck av trevlig personal. Tycket även menyn var lite väl tight på olika rätter att välja över. Det serverades väldigt gott bröd.

Tack Maria N
Omdömet skrevs 18 februari 2018 från mobil enhet

Modern snygg öppen inredning. Sen lunch så lunchmeny. Bra proffsig service dock klart minus för halvdöd champagne som ändrades, efter tillsägning, till nästa glas. Man skall inte få ett halvdött glas skumpa för 180 kr/glaset = skärpning!!!
Betyget blir klart vört ett besök

Tack jacke617
Omdömet skrevs 16 februari 2018 från mobil enhet

Vi kan verkligen rekommendera det här stället jag och min man. Det var superbra mat - snacks och förrätt o varmrätt o bra service. Gå dit!

Tack Isabella O
Omdömet skrevs 24 januari 2018 från mobil enhet

Jag och min vän blev väl omhändertagna direkt och placerade i baren då vi var något tidiga . Atmosfären, inredningen och servicen var en positiv upplevelse direkt.

Vi beställde lite smått till förrätt och tryffelpastan till huvudrätt.
Den var sagolikt god. Vår servitris var otroligt gullig, snabb och kunnig.

Kommer absolut gå tillbaka.
Längtar !!

Tack Sabveii

Resenärer som tittade på Hillenberg tittade också på

Besökt Hillenberg? Berätta vad du tyckte!