“Mycket god brunch med några minus”
Omdöme om STHLM Brunch Club

STHLM Brunch Club
Rankad som nr 183 av 3 432 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 14 augusti 2021 från mobil enhet

Uppskattar med stället:
1. Många som vill äta här. Hellre ett eftertraktat frukostställe än ett som är tomt på folk!
2. Litet och mysigt.
3. Världens godaste Croissant Sandwich med tomat avokado äggröra och chilimajonnäs
4. Mycket bra topping på acaibowlen som även den är jättegod!
5. Fint porslin.

Mindre bra:
1. Tyvärr så är ju kö lite jobbigt. Så det är ju ett minus. Tog nog upp mot 30 minuter.
2. När vi fick bord blev jag flyttad från att sitta mittemot min partner till att sitta en stol ifrån, alltså på diagonalen, på grund av att sällskapet bakom mig skulle ha en meters avstånd. Detta var mycket märkligt då det var samma avstånd oavsett om jag satt mittemot min pojkvän eller på en stol ifrån. Onödigt!
3. Verkligen mindre gott med SPROUD till alla kaffedrycker. Vad är det för regel? Kan man inte få välja mellan andra mjölkfria alternativ? Ärtsmaken på sproud förstör smaken. Varför inte erbjuda fler alternativ så som iKaffe?
4. Silikonet mellan plankorna på bordet var både fult och skapade gupp i bordet vilket ledde till att mitt kaffe spilldes ut. Bör slipas istället till en glatt yta så man kan förflytta sin dryck utan att det ska åka ut.

Tack för god brunch! Hit kommer vi igen.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack Ebesovic

Omdömet skrevs 8 augusti 2021 från mobil enhet

Först fick vi vänta länge på att få komma till ett bord och det är väl ok. Ville vi sitta inne skulle det ta 30 min till så vi valde ute och fick filtar att svepa runt oss.
Vi vuxna gillade vår mat, barnen var mindre förtjusta. Den minsta tog chocolate banana pancakes och det var bara choklad i dem så hon tog ett par tuggor bara tyvärr och donutella och Cookie monster (shakes) var tyvärr också lite för chokladiga.
Sedan började det naturligtvis att regna och markisen täckte halva vårt bord, så hälften av oss fick förbli torra iaf.
När vi ätit upp bad vi om notan och här påbörjades nästa vänteperiod. Efter 20min fick vi en skymt av servitören och vinkade återigen på honom (vi satt ute och när regnet började ville ingen se till de som satt ute verkade det som) han ursäktade att han glömt av oss.
Det hade varit fint att dra av någon krona på de 924kr som vår brunch kostade oss fyra som både var blöta och hade en tid att passa.
Betyget hade iaf blivit något bättre.

Dottern fick något tyg inbakat i kakan, oklart vad det var.

Är det värt kötiden och priset? Nej, detta stället är lite hajpat tyvärr. Men maten är vacker att se på.

Datum för besöket: augusti 2021
1  Tack 765christern
Omdömet skrevs 26 juli 2021 från mobil enhet

Åt här idag efter hypen på sociala medier & fina bilder. Lever inte upp till förväntningarna. Maten var en besvikelse på allt vi beställde och även portionerna, är hungrig nu direkt efter besöket. Tjusiga uppläggningar som lurar ögat.
-Summer berry pancakes: Det är frysta bär till pannkakorna (+ några enstaka färska) vilket är extremt dåligt, för 129 kr förväntar jag mig färska bär och att man inte snålar. Färskosten som är på toppen var smaklös, lägg hellre en bärig kompott här och ställ fram sirap till.
-Eggs with a kick: Det här är tyvärr även det en smaklös och liten rätt, ägg Benedict för 159 kr med väldigt mycket hollandaisesås, brända bröd och det som smakade nåt var chorizo-korven som var skitstark. Avokadon snålar de in rejält på, vi kan bara ha fått en kvarts avokado per person. Rostad paprika som skulle ingå fick vi inte alls. Upptäckte efteråt när jag tittade vad som skulle ingå.
>> Besvikelse, kommer inte rekommendera och inte gå tillbaka. :(

Datum för besöket: juni 2021
Tack Beakol
Omdömet skrevs 22 juli 2021

I onsdags var jag här med sambo och svärfamilj. Två var nöjda medan resten inte tyckte om det alls. All varm dryck vi beställde kom in kall. Våran mat likaså.
En i personalen kom och sa att vi snart får vår sista rätt som en i sällskapet väntat på medan vi andra redan ätit upp, men denne kom aldrig.

När vi gick in och frågade om den, så kom den direkt efter men såg ut som ett bombnedslag. Servitrisen säger ”sorry” och ställer fram den.
Personligen hade jag aldrig serverat en rätt som sett ut på detta sätt!

Överlag känns det som att stället lever på sin hype som fler skrivit. Tråkigt när man ser fram emot ett besök här och man går därifrån besviken!

Vi fick sista pannkakan gratis, pga att den kom senare än det andra, vilket självklart var bra!
Men hade vi haft orken hade vi gett feedback direkt och näst intill krävt att inte betala för resten som inte var alls bra.

Datum för besöket: juli 2021
Tack Hejrebecca
STHLM_Brunch_Club, General Manager på STHLM Brunch Club, svarade på det här omdömetSvarade 23 juli 2021

Hej! Otroligt tråkigt att höra att ni gick härifrån med den känslan. Vi önskar såklart att alla ska gå härifrån mätta och belåtna. Beklagar verkligen över vi inte har uppnått era förväntningar och att ni inte heller kände att ni ville dela med er av detta på plats. Jag hoppas innerligt att ni ger oss ett nytt försök i framtiden, så vi får chansen att visa upp oss från vår bästa sida. Allt gott, Vh STHLM Brunch Club

Omdömet skrevs 21 juli 2021

Undvik Sthlm Brunch Club.
Deras affärsidé är att alltid se upptagna ut, varför dom ser till att det är en lång kö utanför trots att det finns massor av lediga bord.
Vill man stå i kö i 30-40 minuter och vänta på lediga bord för att ta en fin bild till sina sociala medier så visst.
Vill man sitta ner och äta och inte har 30-60 minuter att lägga på att stå utanför så rekommenderar jag att man går någon annanstans.

Datum för besöket: juli 2021
Tack AdamLieber

Hej. Jag beklagar över att vi inte lyckats med att uppnå era förväntningar. Jag lovar att alla i personalen arbetar så fort det bara går för att alla ska få en plats så snart som möjligt. Inte alls vår mening att ni ska behöva stå i onödan och köa. Allt gott, Vh STHLM Brunch Club

Resenärer som tittade på STHLM Brunch Club tittade också på

Besökt STHLM Brunch Club? Berätta vad du tyckte!