“Favoriten i stan”
Omdöme om Le Nom

Le Nom
Rankad som nr 113 av 3 575 Restauranger i Stockholm
Område: Vasastan
Beskrivning: Stämningen och kulturen på Restaurang Le Nom är en lika stor del av upplevelsen som maten.
Omdömet skrevs 21 mars 2018 från mobil enhet

Hit går vi ofta och mycket gärna! Killarna/personalen är alltid otroligt uppmärksamma och trevliga utan att på något sätt överdriva. Maten är magiskt god även om de skulle kunna varieras lite oftare. Miljön sval men trevlig. Favvoplejs men inte mutad att säga så :-)

Tack olanacka

Omdömet skrevs 18 mars 2018

En trevlig meny med spännande kombinationer. Tre rätter räknades som normalt förrätt och varmrätt. Vi var sex personer som gemensamt smakade alla rätter utan en kötträtt.
Det vi gemensamt kom fram till var att de gröna rätterna hade spännande smakkombinationer och var överlägset godare än kött och fiskrätterna. Bakade jordärtsskockor var populärt, liksom öppen ravioli med svampsmak. Kokt romanesco blev också en favorit. Toskryggen var väldigt god men tillbehören lyfte inte som de borde gjort.
Desserterna prickade vi in alla varianter och alla var nöjda. Donut semla var mycket god, liksom sorbeten med körsbär och kanel. Chokladbavaroise var riktigt smaskig.
Trevlig och uppmärksam servering. Bra vinlista.
Minus för kantstött porslin och kaoset där jackorna hängdes upp.

Tack StackarsJack
Omdömet skrevs 14 mars 2018

Hade förbeställt en 4 rätters-middag som var fantastiskt god, vällagad och varierad i smakerna. Lammet dock för genomstekt, ett minus dock. En otroligt trevlig och hjälpsam personal. Trevlig miljö men det var ganska dyrt så kanske något man inte gör om så ofta.

1  Tack 901carolineh
Omdömet skrevs 25 februari 2018 från mobil enhet

Helt fullsatt på lördagskvällen. Serverades väldigt god mat! Vi testade både de "gröna" rätterna och rätterna "från havet". Vi var lika nöjda allihopa och lagom mätta efter två rätter. Min man toppade upplevelsen men en dessert som bar magiskt god. En restaurang vi gärna bokar igen!

Datum för besöket: februari 2018
Tack Kerstin G
Omdömet skrevs 27 januari 2018

Vår bokning var för 7 gäster, vi tvingades att välja menyer och om vi inte gjorde det fick vi gå. Väldigt dåligt bemötande. Vi stannade för hur enkelt är det att hitta ett nytt ställe snabbt? Maten i menyerna var slätstruken och vi bjöds inte på några smaksensationer. Servicen under middagen var slafsig och dålig. Det känns väldigt tråkigt om det har gått så här långt att gästen tvingas välja meny för att logistiken på restaurang skall fungera och att antal gäster styr bemötandet. Vår tolkning är att man inte vill ta emot större sällskap . Summa summarum, välj annan restaurang !!

Datum för besöket: januari 2018
Tack Helen B

Resenärer som tittade på Le Nom tittade också på

Besökt Le Nom? Berätta vad du tyckte!