“Perfekt för frukost, lunch och brunch!”
Omdöme om Café Pascal

Café Pascal
Rankad som nr 8 av 151 Smått och gott i Stockholm
Område: Vasastan
Område: Vasastan
Omdömet skrevs 25 juni 2017 från mobil enhet

Ett ställe som inte gör dig besviken. Här kan du lätt spendera tid med vänner och äta god mat! Dock är det rätt mycket folk, men kan väl vara värt väntan. Kläm in dig vid borden bara!

Datum för besöket: juni 2017
Tack Sofiestamfjord

1923 av 144 omdömen

Omdömet skrevs 30 mars 2017

Tidigare rätt öde libaneskrog och italiensk delikatessaffär. Nu är det nästintill fullt hela dagen. Underbar stämning som skapas av både personal, lokal och gäster. En skön mix av bl a studerande, föräldralediga och konsulter. Macar vid många bord. Gott eget kaffebröd och härliga sallader. Pröva den med varmrökt lax och fina tillbehör. Det egna kaffet är jag inte riktigt lika imponerad av, vill gärna ha lite mer smak. Men jag verkar rätt ensam om den åsikten. Trevligaste caféet i Vasastan, väl värda DNs gulddrake som de fick häromåret.

Tack R9644UApetert
Omdömet skrevs 20 mars 2017

Här får du räkna med att köa.Under tiden kan du se på alt det goda som lyser av smör.Kaffe i god klass och personal som jobbar under hög tryck.

Tack larseric2016
Omdömet skrevs 8 mars 2017 från mobil enhet

Supermysigt, luftigt, men samtidigt ombonat.

Modernt inrett med framtagna tegelväggar och varm belysning. Mycket trevlig personal, uppsluppen och positiva diskussioner kring alla bord. Nästan fullsatt, men känns inte överfullt.

Pascal är det enda café jag varit på som gör kaffet av den så goda och nyttiga mjölken från Järna Mejeri, men trots att allt verkar gjort på extremt bra råvaror så är det inte dyrare än andra caféer (frukosten på bilden, bestående av en latte, en fralla och en youghurt med granola och honung kostade 100kr).

Jag rekommenderar starkt ett (eller många) besök!

Tack _Christina_2367
Omdömet skrevs 25 februari 2017 från mobil enhet

En mycket trevligt café nära Odenplan ! Trevlig stämning, gott kaffe och goda smörgåsar. Den lilla avlånga citronkaka rekommenderas. Priserna kanske lite höga, men men.
Trevlig personal och snabb service

Datum för besöket: februari 2017
Tack mancur77

Resenärer som tittade på Café Pascal tittade också på

Besökt Café Pascal? Berätta vad du tyckte!