“Grymt god mat och mysigt ställe! ”
Omdöme om il Siciliano

il Siciliano
Boka med
il Siciliano har ingen tillgänglighet för den tid du valt. Välj en annan tid eller sök efter restauranger med tillgänglighet.
Tiden du har valt har redan passerat.
Rankad som nr 384 av 3 416 Restauranger i Stockholm
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Beskrivning: HELA ITALIEN PÅ SÖDERMALM – På Södermalm i Stockholm hittar man den här mysiga och rakt igenom italienska restaurangen. Rätterna är från de flesta regionala kök i landet och du hittar flera bekanta pastarätter tillsammans med nya favoriter. STORT UTBUD AV ANTIPASTI – Före maten, eller kanske som ett smakrikt tillbehör till drinken eller glaset med vin, finns ett stort utbud av härliga antipasti. KUNNIG PERSONAL OCH LÅNG VINLISTA – För den som inte vet vilket vin som passar till maten så är man på den här krogen i goda händer. Den kunniga servisen hjälper gärna till att välja rätt vin i den digra listan.
Omdömet skrevs 31 mars 2018 från mobil enhet

Vällagad mat där man märker att det verkligen är gjort med omsorg! Åt kalvfärsbullar med tomatsås och pastan var gudomlig. Min pojkvän åt den hemmagjorda salsiccan. Väl tilltagna portioner och bra pris. Bra rekommenderat vin och okej service. Kommer definitivt gå hit igen. En pärla! Något hög ljudvolym då det var fullsatt men samtligt väldigt gemytligt.

Tack Malin M

Omdömet skrevs 22 mars 2018 från mobil enhet

Närmre Italien kommer man inte i Sverige, ren glädje i varje tugga. Man märker att det finns både passion och bra råvaror bakom varje rätt. Grazie!

Tack Matteo S
Omdömet skrevs 21 februari 2018 från mobil enhet

En italiensk restaurang kan vara allt ifrån en pizzabutik med några bord till en matupplevelse när köket briljerar i smaker och kvalitet. Dess bättre tillhör vårt besök på Siciliano den senare gruppen då allt vi åt smakade fantastiskt bra. Kyckling mör och saftig, kött med en himmelsk sås och pasta med hemlagad salsicca. De enda besvikna gästerna var nog de som fick vända i dörren för att de inte hade bokat bord denna onsdagskväll.

Tack juhakorp
Omdömet skrevs 15 februari 2018

En rak och enkel italienare med vänliga priser. Traditionella, vällagade rätter i en miljö dit du lika gärna tar din allahjärtansdejt som ungarna sugna på pizza. Hit återvänder vi gärna.

Tack Magnus T
Omdömet skrevs 22 januari 2018

En av döttrarna hade ätit här tidigare och tyckte vi skulle prova denna lilla restaurang. Vi åt tre pastarätter och en pizza. Maten kom fort efter att vi hade bestämt oss för vilka rätter som vi skulle ha. Min skaldjurspasta med vitlökssmak var den godaste jag ätit på många år! Smakade utomordentligt gott. De övriga i familjen var också väldigt nöjda över sina rätter som också smakade utmärkt. Vinet som vår kvinnliga kypare rekommenderade var en fullträff till våra rätter!
Betjäningen var mycket snabb och vänlig! Det var lugnt och fridfullt i lokalen och det kändes hemtrevligt.
Detta är en restaurang som vi ska återkomma till nästa gång vi är i Stockholm.

Tack Leif N

Resenärer som tittade på il Siciliano tittade också på

Besökt il Siciliano? Berätta vad du tyckte!