“Top service”

Rankad som nr 223 av 3 382 Restauranger i Stockholm
Kök: Svenskt
Middagsalternativ: Frukost, Sent på kvällen, Leverans, Bokningar
Område: Djurgården och Djurgårdsbrunn
Beskrivning: Villa Godthem – en modern klassiker! Villa Godthem är en unik grosshandlarvilla och före detta privatbostad som stod klar 1874. Den byggdes som en gåva av hängivna beundrare till den kända operasångaren Carl Johan Uddman. Historien berättar att den voluminöse Uddman för ovanlighetens skull promenerade hem från Operan en kväll och när han väl kom in i hallen utbrast han flåsandes ”Jag har GÅTT-hem!!!”, därav namnet. Men ända sedan Stockholmsutställningen 1897 har Godthem fungerat som restaurang – den är alltså lika gammal som restaurang Prinsen. Och bägge är kända för sina legendariska Plankstekar, än i dag är de lika delikata och populära.

Den höga service faktorn kombinerad med god mat och fantastisk utsikt mot vattnet gör detta till en fantastisk ställe jag kommer tillbaka om och om igen.
Personalen är lugn och tålmodig. Vi hade en small kvinnlig servitör som var underbar.

Datum för besöket: maj 2021
Tack MFranquelliCabrera

Omdömet skrevs 3 maj 2021 från mobil enhet

Mycket härlig miljö, underbar mat och väldigt trevlig service. Kan verkligen rekommenderas.
Firade min födelsedag och det blev en riktigt mysig upplevelse.

Datum för besöket: maj 2021
Tack 230gunnarb
Omdömet skrevs 28 mars 2021 från mobil enhet

Oj vilken underbar byggnad och Oj vilken fantastisk Afternoon Tea som serverades.
Teet höll högsta klass och smakade gudomligt.
Allt smakade fantastiskt på faten, från Scones till Pannacottan.
Vi har testat Afternoon-Tea på många ställen, men ingen är i närheten av Villa Godthems Afternoon-Tea.
Vi längtar redan tillbaka!

Datum för besöket: mars 2021
Tack VAndersson
Omdömet skrevs 21 februari 2021 från mobil enhet

Excellent great service and a lot of cockies and little sandwiches...bra blandning av tillbehör underbar miljö tom öppen spis med eld,bra information från personal.

Datum för besöket: februari 2021
1  Tack Ola L
Omdömet skrevs 15 februari 2021 från mobil enhet

Ätit här vid flera tillfällen och jag blir lika nöjd varje gång.
Servicen är fantastisk och håller en hög nivå.
Här äter man utsökt mat i en lyxig miljö!

Datum för besöket: februari 2021
Tack R5109MFlindak

Resenärer som tittade på Villa Godthem tittade också på

Besökt Villa Godthem? Berätta vad du tyckte!