“Den enda riktig italiensk Gelato som finns i Stockholm!”

Morelli Espressobar Gelateria
Rankad som nr 11 av 65 Efterrätter i Stockholm
Område: Kungsholmen
Beskrivning: Vi är en italiensk espressobar och glassbar som gör äkta italiensk gelato varje dag. Vi har glass för alla - vegan, äggfria, sockerfria smaker. Vi har enkla luncher såsom piadina, pizza och focaccia (vegan).
Omdömet skrevs 8 september 2015

Alla de andra jag har testat lämnar gelato i frysen under natten och använder pulver, men Andrea, ägaren från Florens, gör det inte.
Också som en riktig italiensk gelateria alla fruktsmaker är sorbet så att det finns aldrig mjölk eller grädde inne.
Jag rekommenderar affogato och pistacchio som smak!

1  Tack Fabrizio B

Omdömet skrevs 14 augusti 2015 från mobil enhet

Utmärkt service och jättegod glass! Kanske en av Stockholms bästa. Fräsch och färsk glass med mycket smak. Trevlig och glad personal.

Tack RikardS22
Omdömet skrevs 30 juli 2015 från mobil enhet

Andrea som äger denna pärla tar hand om dig som om du vore hand enda kund! Superbt kaffe, glass i världsklass och härliga kakor. Måste upplevas!

Tack nofredr
Omdömet skrevs 8 juli 2015 från mobil enhet

Detta ställe är en italiensk espressobar med egentillverkad italiensk glass.
Glassen produceras på plats av ägaren med färska frukter och med socker,inget hokus pokus.
Jordgubbssorbeten var mycket smakrik,utan att vara för söt och hade den typiska italienska glassens färska konsistens.
Bacio som är en chokladsmak av den italienska chokladen Bacio hade också mycket smak och med en gnutta finkorniga hasselnötter.

Smaken "Fruktsallad" testades av 9-åringen och smakade mycket banan och var jättegod och det tyckte även jag vid smakprovet.
Läget är lite dolt på hörnet Hantverkargatan för den ovane på Kungsholmen men är värt ett besök.
Morellis tillhör topp 3 av glassbarer i Stockholm enligt mig och är av hög kvalite.

Tack starmikael
Omdömet skrevs 5 juli 2015 från mobil enhet

Fantastisk god glass, kaffegranita med vaniljglass rekommenderas! Men även de andra glassarna är underbara. Goda Italienska bakverk och riktigt kaffe.

Tack Annaconpanna

Resenärer som tittade på Morelli Espressobar Gelateria tittade också på

Besökt Morelli Espressobar Gelateria? Berätta vad du tyckte!