“En grym upplevelse!!”

Rankad som nr 59 av 3 211 Restauranger i Stockholm
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Område: SoFo och Medborgarplatsen
Omdömet skrevs oktober 15 2017 från mobil enhet

Blev överraskad av min kille en fredag kväll. Han hade bokat bord på Punk Royales bakficka. När man kommer in i den lilla, murriga lokalen möts man av en rökmaskin som sprutar ut rök som lägger sig som en dimma i restaurangen. Vi får snabbt vårat bord och de tar dryclesbeställningen i samma veva. Väl till bords kommer servitrisen och förklarar att det är 12 rätter totalt vi ska äta (400:-/pp). Rätterna kommer ut i ett högt tempo så det gäller att äta relativt snabbt. Rätterna var ganska små, men överraskande goda! 9 av 12 rätter är i den mindre varianten, sen avslutas det med 2 lite större och sedan en efterrätt. Min kille är vegetarian och egentligen är det en fixed menu, vilket gör att man inte kan påverka menyn, men trots detta så löste kockarna en helvegetarisk meny åt honom! 10 poäng!
Det som inte ingår i priset är rysk kaviar med rysk vodka (170:-/pp) men rekommenderar alla att testa det!! Serveras direkt på handen. Dryck får också köpas till. Vill inte avslöja vad rätterna innehåller, gör ett besök själva och överraskas! Kommer GARANTERAT tillbaka väldigt snart och då för att testa total överkörning! Grymt jobbat!

Tack Sarah A

Omdömet skrevs oktober 4 2017 från mobil enhet

Har aldrig varit i närheten av upplevelsen vi fick här, ingen av oss minns hur många rätter eller drycker vi blev serverade tillslut.
Var en aning skeptisk i början med inredningen och hög musik. Det enda lite sämre i slutändan var att personalen var väldigt medvetna om hur bra konceptet är... Om man äter långsamt är det också fel ställe att köra avsmakning på!
Egentligen vill man inte ge mer information, alla borde uppleva det på plats.

PS det första de gör är att ta ifrån dig din mobil, vilket var ganska skönt. Kanske jobbigare för den yngre generationen ;)

1  Tack Johan R
Omdömet skrevs oktober 3 2017

In genom ett hål i väggen till en total upplevelse!
Högt tempo, måååånga smårätter, överraskningar både dryck o mat, måste upplevas.
Helt fantastiskt, ramlar ut helt omtumlad. Köp till vinpaketet som är helt OK.

Tack ingespin
Omdömet skrevs oktober 3 2017

Tänk dig ett par mästerkockar dyngraka i ett tonårsrum dagen efter en föräldrarfri fest, där någonstans är Punk Royal.
Galen miljö, skön personal, hög volym och fantastisk mat.

Tack Christer R
Omdömet skrevs september 21 2017 från mobil enhet

Vi hade äntligen fått ett bord bokat till denna omtalade restaurang. Vi var ett sällskap på fyra personer som var väldigt förväntansfulla när vi kom dit. Under kvällen blev vi serverade alla dess smaker på olika fantasifulla sätt med välsmakande dryck till. Det som gör att det inte blir full poäng var att en av servitriserna som helt glömt bort att även ett sådant ställe kräver gott engagemang för att få till rätt känsla för helhetsupplevelsen. Gästerna ska känna sig välkomna och uppskattade. Hoppas Punk Royale skickar henne på charmkurs.

Tack zuzfal

Resenärer som tittade på Punk Royale tittade också på

Besökt Punk Royale? Berätta vad du tyckte!