“Ok mat till ok pris men inte mer”
Omdöme om Serwito

Serwito
Rankad som nr 1 156 av 3 166 Restauranger i Stockholm
Kök: Italienskt
Område: Norrmalm
Omdömet skrevs maj 11 2013

Åt en lax och tonfiskcarpaccio till förrätt. Den var helt ok men rätt smaklös. Dotterns mozarellaförrätt, däremot, var helt underbar. Godaste mozarellan jag någonsin smakat. Helt ok marulk, något salt bara. Pastaätarna var mycket nöjda; färsk pasta och goda skaldjur. Kalvnoisetterna såg bleka ut men var goda. Efterrätterna var en besvikelse, pannacottan var seg och torr. Tiramisun var ok men inte den bästa jag ätit. Bra service - jag fick vänta på min varmrätt och kyparen erkände direkt att han gjort fel (pluspoäng inget trams utan rakt på) och som kompensation bjöd han mig på ett glas vin för 123 spänn. Mysig miljö och rent och snyggt.

Tack Infoufot

Omdömet skrevs maj 3 2013

Jag har varit två gånger på Serwito i april 2013 och kvaliteten på maträtterna varierar. Ena gången tog jag fiskmenyn om tre rätter, vilket var bra, knappast mer än så. Andra gången tog jag vakteln på à la carte, vilket var betydligt bättre. Urvalet av viner är mycket bra på denna italienska restaurang med sardisk touch. Även kaffet är gott. Servicen är mycket bra så jag förstår inte tidigare kritik här på Tripadvisor. Totalt sett är det en restaurang som man absolut kan slinka in på när man är i city (tror inte att folk nere på Kungsgatan tänker på att det finns flera bra restauranger på Regeringsgatan en våning upp!).

1  Tack fitzbenedict
Omdömet skrevs april 17 2013

Verkligen förvånad över otrevligt bemötande mot oss kunder! service under all kritik, sur personal..Aldrig mer Serwito, synd för maten är god!

Tack Olivolja
Omdömet skrevs april 12 2013

Åt en urusel lunch idag - sönderkokt fisk- och skaldjursgryta helt utan smak. Skitsur och otrevlig personal. Vad har hänt med den här restaurangen??

1  Tack nanbrink
Omdömet skrevs januari 20 2013

Om du ska gå ut och äta middag på en vanlig, trevlig, italiensk restaurang är Serwito ett alternativ. Maten är bra, serveringen är bra och trevlig, miljön är bra och snygg om än lite väl högljudd. Allt är bra men inget är speciellt. I sällskapet provade vi olika maträtter (förrätter, varmrätter, desserter) och alla sade sig vara nöjda med vad de fick. Serwito erbjuder vad man kan förvänta sig, varken mer eller mindre.

Tack nikwid

Resenärer som tittade på Serwito tittade också på

Besökt Serwito? Berätta vad du tyckte!