“Proppmätta och supernöjda”

Faros
Rankad som nr 507 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Kök: Grekiskt, Från Medelhavet, Svenskt, Grill
Område: Södermalm Område
Beskrivning: I fokus hos Faros på Södermalm står färska råvaror och enkelhet, vilket ligger bakom de goda och kryddiga smakerna. För den som vill ha grekiskt även i glaset finns Retsina eller en kall Mythos-öl på dryckesmenyn. När det nalkas efterrätt kan man prova hemgjord baklava med nötter och vaniljglass. Ett besök Faros på Sofiagatan 1 är som att förflyttas till det varma Egeiska havet med autentiska grekiska specialiteter. Det tar nio minuter att gå till Medborgarplatsens tunnelbana.
Omdömet skrevs 21 maj 2019 från mobil enhet

Trevlig personal. God mat. Mycket mat.
Vi var 4 stycken: en av oss valde en prisvärd 3- rättersmeny. Vi andra 3 delade en förrättstallrik för 3.... rikligt med mat. Sedan åt männen moussaka och jag biffteki fylld med fetaost. Gott. Andra gången jag har varit här. Inte sista.

Datum för besöket: maj 2019
Tack AnetteBrunett

Omdömet skrevs 19 maj 2019 från mobil enhet

Hade stora förväntningar på Faros eftersom jag älskar grekisk mat. Beställde tomat sallad och moussaka. Salladen var en skivad, smaklös tomat med grovhackad gullök - okryddad olivolja som dressing. Moussakan serverades som en ljummen, fyrkantig bit med en tråkig sallad som tillbehör. Miljön var högljud och stökig. Kommer inte att äta där igen.

Datum för besöket: maj 2019
2  Tack bridgetann57
Omdömet skrevs 7 april 2019

Vi tog grekisk tallrik med små plock till förrätt som var jättegod men det var lite för mkt, hade räckt med hälften. Färsbiffar till huvudrätt, också mycket gott ...men även här lite för stor portion.
Beställ bord i god tid!
Bra och trevlig personal.

Datum för besöket: mars 2019
Tack _helenwannehag
Omdömet skrevs 14 januari 2019

Blev positivt överraskad vad gäller den jättegoda maten och servitören kändes avspänd, personlig och väldigt trevlig

Datum för besöket: januari 2019
Tack Andesch
Omdömet skrevs 26 november 2018 från mobil enhet

Vi gick till en av våra favortigreker på Söder, alltid ett säkert kort. Men så besvikna vi blev. Vår servitör och även servitrisen var okunnig gällande dryck. Maten kom in ljummen och köttet va segt. Jättetrist ! Vi hoppas detta va en engångsföreteelse.,

Datum för besöket: november 2018
3  Tack LiselottStockholm

Resenärer som tittade på Faros tittade också på

Besökt Faros? Berätta vad du tyckte!