“Grekiska rätter på "hemmaplan"”
Omdöme om Faros

Faros
Rankad som nr 507 av 3 783 Restauranger i Stockholm
Kök: Grekiskt, Från Medelhavet, Svenskt, Grill
Område: Södermalm Område
Beskrivning: I fokus hos Faros på Södermalm står färska råvaror och enkelhet, vilket ligger bakom de goda och kryddiga smakerna. För den som vill ha grekiskt även i glaset finns Retsina eller en kall Mythos-öl på dryckesmenyn. När det nalkas efterrätt kan man prova hemgjord baklava med nötter och vaniljglass. Ett besök Faros på Sofiagatan 1 är som att förflyttas till det varma Egeiska havet med autentiska grekiska specialiteter. Det tar nio minuter att gå till Medborgarplatsens tunnelbana.
Omdömet skrevs 7 april 2019

Vi tog grekisk tallrik med små plock till förrätt som var jättegod men det var lite för mkt, hade räckt med hälften. Färsbiffar till huvudrätt, också mycket gott ...men även här lite för stor portion.
Beställ bord i god tid!
Bra och trevlig personal.

Datum för besöket: mars 2019
Tack _helenwannehag

Omdömet skrevs 14 januari 2019

Blev positivt överraskad vad gäller den jättegoda maten och servitören kändes avspänd, personlig och väldigt trevlig

Datum för besöket: januari 2019
Tack Andesch
Omdömet skrevs 26 november 2018 från mobil enhet

Vi gick till en av våra favortigreker på Söder, alltid ett säkert kort. Men så besvikna vi blev. Vår servitör och även servitrisen var okunnig gällande dryck. Maten kom in ljummen och köttet va segt. Jättetrist ! Vi hoppas detta va en engångsföreteelse.,

Datum för besöket: november 2018
3  Tack LiselottStockholm
Omdömet skrevs 12 november 2018 från mobil enhet

Trevlig fartygskänsla och god mat. Lammrack tillhörde favoriten. Vi tog olika rätter och delade med varandra och mycket goda tillbehör. Servicen var bra när restaurangen var halvfull men föll senare när fler fäster trillade in. Väl värt fler besök dock.

Datum för besöket: november 2018
Tack Henrik G
Omdömet skrevs 6 oktober 2018 från mobil enhet

Igår var det dags för årliga kompisträff och den här gången valde vi att äta på Faros och vilken lyckträff!! Den här krogen har funnits länge men har aldrig tappat sin själ, god enkel grekisk mat, super trevlig personal och en härlig atmosfär

Datum för besöket: oktober 2018
1  Tack 437ximenar

Resenärer som tittade på Faros tittade också på

Besökt Faros? Berätta vad du tyckte!