“Trevlig atmosfär”

Goteborg
Rankad som nr 293 av 3 436 Restauranger i Stockholm
Middagsalternativ: Sent på kvällen, Frukost, Bokningar
Område: Södermalm Område

En trevlig lokalisering av lokal. Lite spretig meny utan direkt tema i enkom digital form. Maten ok inget mer. Lyfte aldrig.

Datum för besöket: september 2021
1  Tack kalle243

Göteborg har genom åren varit en av Sjöstadens bättre restauranger, och maten håller alltjämt en bra standard. Vi åt goda ostron och en helt ok Steak Minute i början av september 2021. Priserna är också okej för standarden.
Det som sänkte vår upplevelse den här gången var hovmästarens attityd; personen kanske hade en dålig dag, men agerade hur som helst inte professionellt. Vi hade av annan personal blivit lovade ett bord bland de som inte var bokningsbara - vilket uppenbarligen hovmästaren ogillade och som demonstrerades genom en otrevlig attityd mot oss. När ett tillbehör sedan glömdes bad hon inte om ursäkt, utan skrattade bort det.
Vi är inte helt unga, och det här var första gången någonsin som jag tänkte tanken att det kanske påverkade hur vi bemöttes.?

Datum för besöket: september 2021
1  Tack BirgittaL5809
Omdömet skrevs 18 augusti 2021

Min sambo och jag har tyckt det ser så mysigt och fint ut på Göteborg så vi gick dit med höga förväntningar för att fira vår årsdag. Men vi blev så besvikna! Det är verkligen överpriser i förhållande till vad man får på tallriken och det känns som mycket är fusk. Till förrätt beställde vi rökta räkor som visade sig ha varit frysta och till det fick vi en smaklös aioli. Därefter väntade vi 1 h på varmrätten (som vi visserligen fick kompensation på notan för, men ändå). Fiskgrytan som vi väntat så länge på skulle dock även den visa sig vara en stor besvikelse. Detta eftersom det snarare var en vattnig minestronesoppa med fisk och räkor samt hårda grönsaker som inte kokat tillräckligt länge.
Det enda positiva var servitören som bad så mycket om ursäkt, gav trevlig och professionell service och fixade kompensation för all väntan utan att vi behövde be om det. Han borde byta arbetsplats för han förtjänar att jobba på ett bättre ställe. Under all kritik!

Datum för besöket: augusti 2021
Tack R8879MLingridl
Omdömet skrevs 17 augusti 2021 från mobil enhet

Mysigt och trevligt ställe att äta middag på, perfekt läge.
Däremot var maten inte upp till förväntningarna. Maten kändes opersonlig och var helt okej. Ingenting som var överdrivet gott eller man kände sig helt nöjd över. Burratan gick knappt att äta, den smakade inte alls bra. Var hård som en gummiboll och hade en konstig smak, kanske fick jag en dålig. Trevlig personal, lite underbemannade dock vilket märkes på dem.

Datum för besöket: juli 2021
Tack SaraAndersson
Omdömet skrevs 31 juli 2021

Väldigt dålig service trots att det inte var mycket folk och gått om personal. Ingen kom och frågade om påfyllning av dryck, när vi väl fått beställa dryck hade vi ätit upp. Fel i matbeställningen. Servicepersonalen kändes oerfaren. Synd att upplevelsen var så dålig då maten var god.

Datum för besöket: juli 2021
Tack feliciak694

Resenärer som tittade på Goteborg tittade också på

Besökt Goteborg? Berätta vad du tyckte!